AX – Dolní Bousov – 31 . 8. – 1. 9. 2019 – MMČR + Kosice Cup
Víkendový závod v Dolním Bousově v letošním roce přišel na řadu na přelomu srpna a září. V rámci zvýšení jezdecké účasti došlo na spojení republikových závodů s Kosice Cupem, který se ještě stihl odjet v srpnu, protože byl na pořadu jen v sobotním programu. Za Auctor se ho zúčastnili Vašek Smutný v divizi buggy s pohonem jedné nápravy a v divizi racer buggy do 125 ccm Jaroslav Litera, který se zúčastnil i závodu republikového. Dále pak Josef Bartoš v divizi D2, Martin Chytráček v Dé šestkách a Filip Duřt v Junior Buggy.
V rámci doprovodného závodu se ve své divizi prezentoval Vašek Smutný druhým a prvním místem v kvalifikačních jízdách a navázal tak na výkony z posledních závodů. Vzhledem k časovým možnostem byl závod vyhlášen pouze na dvě jízdy a tak se jelo rovnou finále, ve kterém Vašek nenechal nic náhodě a s přehledem vyhrál.
Jaroslav Litera si v rámci Kosice Cupu dojel pro dvě třetí místa v rozjížďkách a ve finále byl klasifikován na pátém místě. V republikových závodech se v tréninkových jízdách pohyboval blízké konkurenci na dohled, ale velký problém nastal při nájezdu do první rozjížďky, kdy vypověděl službu motor. Náhradní motor poskytl tým Amálky Žídkové, ale nebylo moc času na jeho seřízení s ostatními komponenty stávajícího vozu a do druhé rozjížďky se vůz opět nedostal. Do třetí jízdy se již podařilo i s menšími problémy na spojce odstartovat a po výborném startu se zařadil na čtvrté místo, ale pomyslný kalich hořkosti teprve přišel, když se na mokrém povrchu přimotal do kolize a musel ze závodu odstoupit. Tím, že nebodoval v žádné z rozjížděk, nemohl se zúčastnit semifinálový jízd.
V divizi D2 bylo převzato 13 závodních speciálů, což bylo nejvíce v letošním roce. Pepa Bartoš začal na bousovské trati tam, kde v loňském roce skončil, když tu vyhrál. O více jak vteřinu a o necelou vteřinu vyhrál obě své tréninkové jízdy. Ve všech třech kvalifikačních jízdách nepoznal porážku a všechny své jízdy vždy s několikavteřinovým náskokem vyhrál. Ve finálové jízdě se ve druhém kole dostal opět do vedení před Honzu Šindeláře, ale v dalším kole mu vypadl unašeč poloosy v převodovce a Pepa musel ve čtvrtém kole odstoupit a byl klasifikován na osmém místě.
Divize D6 měla oproti dé dvojkám o jeden vůz méně. Martin Chytráček v prvním tréninku zajel osmý čas a ve druhém pak pro závadu na elektroinstalaci, na svém voze, nemohl naměřit. Do startu sobotní první rozjížďky závodu stihly opravit a po výborném startu, kdy mu patřilo druhé místo, se bohužel závada opět objevila a jeho vůz nedisponoval potřebným výkonem a propadl se až na páté místo. Ve druhé rozjížďce, která byla na pořadu tradičně až v neděli, již problémy s elektrikou nebyly, ale scénář se bohužel opakoval, problém tentokrát byla ukroucená poloosa a odstoupení ve druhém kole. Ve třetí rozjížďce bohužel doplatil na zrádný povrch bousovské trati, který je čerstvě pokropen. Při najetí na vyjetou pokropenou stoupu se jeho vůz stal neovladatelným a šel do kolize s jiným vozem, což odneslo prasklé rameno a opět odstoupení z jízdy. I přes smůlu, která ho provázela, se mu podařilo postoupit do finále, kde chtěl využit dobrých startů, ale smůle nebylo konec a hned po startu, ještě před první zatáčkou došlo ke kolizi několika vozů a jeho vůz byl ještě s jedním vozem katapultován mimo závodní dráhu a nebylo možné již dál pokračovat. Klasifikován tak byl na posledním, desátém místě této finálové jízdy.
V divizi Junior Buggy se do bousovského závodu přihlásilo pouhých pět jezdců. Filip Duřt v tréninkových jízdách zajel pátý a třetí čas. V kvalifikačních jízdách i ve finále mu byla souzena čtyřka, když všechny jízdy dojel na čtvrtém místě.