AX – Sedlčany – 28. – 29. 9. 2019 – MMČR v Autokrosu
Český autokrosový mistrák měl svůj poslední závod na pořadu poslední zářijový víkend. Po celý víkend panovalo krásné autokrosové počasí, trať byla perfektně připravena a v některých divizích bylo pořád o co bojovat. Z AUCTOR Teamu byla na místě opět celá sestava.
V divizi Racer Buggy, v niž nastupuje Jarda Litera, se sešlo 14 jezdců. V tréninkových jízdách zajel Jarda dvanáctý a čtrnáctý čas. Ve své první jízdě dojel na sedmém místě a v součtu obou jízd byl třináctý. Druhou jízdu pro technickou závadu bohužel absolvovat nemohl a ve třetí mu opět technika nedovolila dokončit, když musel po dvou kolech odstavit svůj speciál. Semifinále se mu pak podařilo dokončit na šestém, prvním nepostupovém místě a celkově tak byl klasifikován jako dvanáctý.
V divizi D2 už měl jen teoretickou možnost na celkové vítězství Josef Bartoš. To by však průběžně vedoucí Honza Šindelář musel ze závodu buď odstoupit, nebo získat velmi málo bodů. Ale to vzhledem k počtu běžně startujícím nebylo moc reálné. Bohužel technika letos tolik nedržela a Pepa již v Dolním Bousově uznal, že za letošní předvedené výkony si Honza Šindelář celkově zaslouží vyhrát. V prvním tréninku naměřil z počtu deseti startujících pouze jedno kola a byl klasifikován až jak devátý. Ve druhém už se polepšil a zajel třetí nejrychlejší čas. V první rozjížďce dojel na druhém místě, ve druhé, mokré se pak zasekl s několika dalšími jezdci a dojel až na pátém místě, když už nebylo možné stáhnout vzniklou ztrátu. Třetí rozjížďku pak s přehledem vyhrál. I přes výpadek ve druhé rozjížďce se v součtu všech tří jízd umístil na druhém místě, což znamenalo start do finále z první řady. Zde se vše vyvíjelo tak, aby toto finále vyhrál, ale technický problém ho odsunul na druhou pozici, kterou naštěstí už udržel a dojel tak celkově druhý. Druhé místo mu nakonec patřilo i celkově.
Martin Chytráček v divizi D6 již čtvrtým rokem, po přestupu z hobíků, brázdí republikové tratě. Do Sedlčan se mu ani po předchozím závodu v Dolním Bousově, kde jeho vůz doznal hromady šrámů, moc nechtělo. Víceméně si to jel jen užít a z náhradních dílů měl snad jen rameno. Takže kdyby se něco stalo, asi by musel balit. Naštěstí smůla z posledních závodů, dá se říci i sezón, ho opustila. V tréninkových jízdách zajel sedmý a osmý čas z dvanácti startujících. Po dlouhé době se mu v závodě podařilo naplno absolvovat všechny tři rozjížďky, ze kterých bral páté, čtvrté a třetí místo. V součtu všech kvalifikačních jízd byl klasifikován jako sedmý, což znamenalo start do finálové jízdy ze třetí řady. Po průjezdu prvního kola finálové jízdy patřilo Martinovi šesté místo. Konstantní jízdou, kdy zajížděl kolo, co kolo velmi rychlé časy se propracoval brzy na čtvrtou pozici a u té také nezůstalo, když využil problémy před ním jedoucího Martina Kopeny a dojel si zaslouženě pro první pódiové umístění v divizi D6. Celkově letos v této divizi skončil stejně jako loni jedenáctý.
Třetí závod ve třech týdnech absolvoval v Sedlčanech Filip Duřt. V divizi Junior Buggy se do závodu přihlásilo osm jezdců. V první tréninkové jízdě vinou technické závady na svém závodním speciálu vůbec nenaměřil. Ve druhé pak naměřil čtvrtý čas. V první jízdě se chvilku pohyboval na čtvrtém místě, ale pak se propadl postupně až na šesté místo. Ve druhé si o jedno místo polepšil, když dojel pátý a ve třetí se přimotal v prvním kole do strkanice několika jezdců, v níž všichni ztratili mnoho času a Filip odjížděl z místa jako poslední. Ve třetím kole se ještě dostal před jednoho jezdce a dojel jako sedmý. V součtu všech jízd mu pak patřilo šesté místo. Ve finále pak hned v prvním kole nabral celkem velkou ztrátu a nedokázal se dostat do rytmu, aby zajížděl stejně rychlé časy, jako soupeři před ním, kteří byli o více jak vteřinu rychlejší na kolo než on. Byl z toho nakonec boj o pátou pozici, o kterou se přetahoval s Pepou Švorcem. Ta se mu nakonec podařila vybojovat. Celkově pak skončil ve své první plnohodnotné republikové sezóně na sedmém místě.
Další důležité kilometry v divizi Super Buggy se na poslední chvíli rozhodl najíždět Honza Ratajský. Vzhledem k poškozené převodovce z předchozího závodu došlo k její finální opravě a složení defacto až v den odjezdu. Vše se nakonec stihlo a mohlo se tak do Sedlčan vyrazit. V prvním mokrém tréninku bral Honza devátý čas z patnácti převzatých jezdců. Ve druhém pak kvůli prasklé poloose nenaměřil vůbec nic. Jeho rozjížďky se pak nesly v duchu pětek, když pokaždé dojel ve své jízdě na pátém místě. V součtu všech jízd byl klasifikován jako devátý a tím, že se kvůli odstoupení několika jezdců semifinálové jízdy nejely, to znamenalo postup do finále. V tom to vypadalo celkem nadějně až od čtvrtého kola, kde se pohyboval kolem šesté pozice. Při snaze o předjetí jednoho ze soupeřů udělal drobnou jezdeckou chybu a bohužel trefil díru a přetočil se. Díky prasklému řídícímu lanku zpátečky se nemohl ani vrátit zpátky na trať. Každopádně své účasti určitě nelitoval a byl rád za další důležité zkušenosti v této královské divizi autokrosu. Klasifikován byl na konec na osmém místě, když za ním ještě zůstali dva soupeři, kteří skončili v předchozích kolech.