Informace

14. MMČR v Autokrosu – Sedlčany 6. – 7. října 2018 – poslední závod

MMČR v Autokrosu – Sedlčany 6. – 7. října 2018 – poslední závod

O prvním říjnovém víkendu se konal na trati v Sedlčanech poslední závod letošního MMČR v Autokrosu a rozdávali se tak i poslední body, které ještě mohli zamíchat s pořadím šampionátu. Z AUCTOR Teamu měl jako jediný jistotu, že se už neposune, Josef Bartoš v divizi D2. Jeho náskok ve vedení byl natolik veliký, že už si mohl dovolit tento závod nejet. Posunout se mohl ještě ze třinácté pozice ctiměřický Libor Paul ve spojené divizi Super Buggy a D7. Teoretickou možnost na zlepšení pozice měl i Martin Chytráček v divizi D6.

Martin ChytráčekPosledně jmenovaný byl před posledním závodem na průběžném devátém místě. Pokud by se do závodu nepřihlásil osmý Jirka Matějka, nebo by bral velmi málo bodů, tak by Martinovi Chytráčkovi stačilo vyjet nějakých 20 -25 bodů a mohl by se po škrtání výsledků dostat před něj. Jirka je však velký závodnický cestovatel a závody v Sedlčanech si nenechal ujít. Do závodu se kromě těchto dvou jezdců přihlásilo dalších osm. V prvním tréninku Martin zajel pátý čas a dle jeho slov jelo auto výborně, ale jak to tak s motory před „smrtí“ běžně bývá, tak se mu bohužel ve druhém tréninku potkal a bylo po závodě. Martin si tak zopakoval situaci z Nové Paky, kdy musel balit už po tréninkových jízdách. Takže bodový přísun ze sedlčanského závodu nebyl žádný a ještě se propadl o dvě pozice na jedenácté místo, když se před něj dostali Ronald Hoffmann a Radek Stavěl. Lehkou útěchou může být to, že konečně vydrželi klouby, které mu snad vyjma jednoho závodu vždy praskaly.

Libor Paul SedlčanyVe velkých buggynách se do závodu přihlásilo 18 jezdců. V trénincích zajel Libor Paul 13.tý a 9.tý čas a v součtu obou tréninkových jízd mu patřilo 11. místo. Ve velmi nabité první rozjížďce Libor zajel 4. místo a využil tak po startu z třetí řady kolize jezdců z předních řad. V druhé rozjížďce si o místo pohoršil, když dojel pátý. Ve třetí rozjížďce pak po startu z druhé řady zabojoval a dojel na třetí pozici, což mu zajistilo dobrou výchozí pozici do semifinálové jízdy. Po startu z druhé řady, držel Libor postupové naděje do nějakého třetího, čtvrtého kola, když jezdil na pátém místě. Po té ho předjel úřadující mistr republiky, Radek Jordák, který se zdržel po kolizi v prvním kole. Libor tak dojel na šestém nepostupovém místě, ale sportovní komisaři nakonec rozhodli, že vítěz této semifinálové jízdy, Roman Keřka, zmíněnou kolizi zavinil a byl tak z této jízdy vyloučen. Libor tímto rozhodnutím tak postoupil do finále. Toto už pro Libora bylo malé vítězství, protože sedlčanská trať jeho vozu moc nevyhovuje. Ve finálové jízdě se Libor umístil na osmém místě a po sečtení bodů z rozjížděk a z finálové jízdy se Libor posunul v celkovém pořadí o tři pozice výše a patří mu konečné 10. místo v letos opravdu nabité divizi super bugy a v divizi D7 se tímto výsledkem posunul na konečné třetí místo.

Josef Bartoš SedlčanyTo již jistý vítěz divize D2 Josef Bartoš zažil v Sedlčanech několik vzestupů i pádů. Po tréninkových jízdách to vypadalo na pohodový závod. V prvním tréninku zajel druhý a ve druhém pak první čas z deseti startujících jezdců. Jelikož se druhá jízda nezrychlila, bral tak v součtu obou druhé místo a právo startu z první řady do první kvalifikační rozjížďky. Zde se po průjezdu prvního kola pohyboval na třetím místě a ve druhém se probojoval na druhou pozici a začal stíhat vedoucího Jana Šindeláře. I když ho sjel na necelou jednu vteřinu, už ho nestihl předjet a bral tak druhé místo. To bylo na delší dobu poslední pozitivum, protože ve druhé rozjížďce mu prasknul z prvního místa unašeč kola, to tak drželo jen na brzdovém kotouči a Josef tak musel odstoupit. S mechaniky se mu podařilo závadu do další rozjížďky opravit, ale ve třetí pak po startu z poslední řady se při snaze o vylepšení svého umístění, kdy se už po předjíždění z venkovní strany dostával na druhou pozici, tak došlo ke kontaktu mezi jeho soupeři, do kterého se bohužel také připletl a výsledkem toho byl prasklý unašeč převodovky a znovu odstoupení. Po sečtení všech bodů z rozjížděk mu tak patřilo poslední místo. S mechaniky ho zase čekala před finálovou jízdou oprava jeho vozu. Ta se zdařilo a Josef tak mohl nastoupit do poslední řady posledního bodovaného finále letošního roku. Po jeho startu se dostal o několik pozic dopředu, poté se připletl do kontaktu mezi vozy před ním, kdy se před jeho vůz dostal vůz Martina Gacíka i přesto, že se snažil J.Bartoš kontaktu s jeho vozem zabránit, tak k němu došlo, ale oba jezdci pokračovali dále. Josef pak nasadil ke stíhací jízdě a postupně všechny jezdce jedoucí před ním předjel a stvrdil tak, že titul v této divizi patří letos zaslouženě jemu.