MČR v Autokrosu – Sedlčany – 26. – 27. 9. 2020
Už v týdnu před sedlčanským závodem bylo jasné, že se bude jednat o poslední letošní republikový závod, protože přerovští pořadatelé se vzhledem k ne příliš dobře vyvíjející situaci ohledně koronaviru celkem pochopitelně rozhodli k odstoupení pořádání závodu, který se měl konat 9. – 10. října v Přerově. Kdyby v Sedlčanech věděli, co je bude čekat, tak by možná přistoupili k podobnému kroku. Letos poněkolikáté jeli svůj závod za velmi těžkých klimatických podmínek a nebýt velké pomoci jejich partnerů a nasazení členů sedlčanského autoklubu, tak by se závod vůbec nemohl odjet. Sobotní program se musel nakonec úplně zrušit a až do pozdních hodin pracovala na okruhu technika a pořadatelé, aby dali sjízdného stavu trať pro poslední závod.
Popasovat se s nepřízní počasí a s posledním závodem přijeli i Josef Bartoš v divizi D2, Filip Duřt v divizi Junior Buggy a Samuel Peták v divizi Buggy 1600. Vzhledem k omezeným podmínkám a zrušenému sobotnímu programu se jely pouze jedny tréninkové jízdy a kvalifikační byly zkráceny ze tří na dvě.
V divizi D2 bylo převzato jedenáct jezdců. Pátým časem se v tréninku prezentoval Josef Bartoš. V první rozjížďce mu bohužel stopku vystavila závada na jeho voze a musel ve třetím kole odstoupit. Druhá rozjížďka se mu vydařila o poznání lépe, když dojel jako druhý. Vzhledem k nižšímu počtu jezdců se jelo rovnou finále a díky první nedojeté rozjížďce to byl start až ze třetí řady. Po startu to Pepa zkoušel v první zatáčce, kde to ještě nevyšlo. Ve třetí zatáčce se už dostával na pátou pozici. Bohužel došlo ke kontaktu a k opětovnému propadu do zadních pozic. Jak je Pepovým zvykem, tak dokud to jde, tak neskládá zbraně. Během pár kol se dostal na dostřel a začal stahovat a postupně předjíždět jezdce před sebou. Bohužel pak musel z pátého místa odstoupit pro ztrátu výkonu na svém voze a byl klasifikován až na posledním desátém místě finálové jízdy. Jinak závod vyhrál Václav Cimiga mladší před Radkem Žembrem a Lukášem Vávrou.
Pouze osm jezdců se sešlo v divizi Junior Buggy. Filip Duřt zajel v rámci své tréninkové jízdy pátý čas. Čtvrté a šesté místo zajel v kvalifikačních jízdách a v jejich součtu byl pak klasifikován na čtvrtém místě. V rámci finálové jízdy bohužel Filip nabral velkou ztrátu a dojel až jako šestý. První dojel Ondra Medlík, před Jakubem Novotným a Danielem Pytlounem.
Situace související s aktuálním stavem v okolních státech a s tím souvisejícími nařízeními, měla bohužel vliv na účast v letos hojně obsazované divizi Buggy 1600, v níž nastupuje Samuel Peták. Čtvrté zajetý čas ze šesti přihlášených jezdců patřil Samuelovi v tréninku. V rozjížďkách to pak bylo druhé a čtvrté místo, což mu dalo v součtu obou jízd třetí místo a první řadu ve finále. Zde se mu povedl start a chvilku se pohyboval i na prvním místě. V průběhu prvních zatáček o svou pozici přišel a usadil se na třetím místě, které s jistotou a velkým náskokem držel. Vše nasvědčovalo pohodovému závodu, ale stopku Samuelovi vystavila technická závada na jeho voze a Samuel si tak bude muset na pódiové umístění v této divizi ještě počkat.
ZAV – Edda CUP – Jemníky – Bojetice – 19. – 20. 9. 2020
Z důvodů vyhlášeného nouzového stavu byl letošní ročník automobilových závodů do vrchu na trati mezi Jemníky a Bojeticemi z původního termínu 9. – 10. května přesunut na 19. – 20. 9. Předpověď počasí slibovala chladnější počasí, ale naštěstí předpovídaná teplota byla o něco vyšší a přes den se rtuť teploměru vyšplhala i přes dvacet stupňů a závod tak probíhal za krásného slunečného počasí. V rámci našeho týmu se závodu zúčastnil domácí jezdec Vratislav Cinkl a Radek Kopecký senior a junior.
Pro Vratislava Cinkla to byl teprve druhý letošní start. V rámci divize E-2000 se do závodu přihlásilo 11 jezdců, respektive 11 v sobotu a 10 v neděli. V rámci sobotního závodu poznal přemožitele pouze v tréninkových jízdách, kdy v první jízdě zajel druhý nejrychlejší čas a ve druhém tréninku mu stopku vystavila technická závada na jeho voze a do jízdy vůbec neodstartoval. V ostrých jízdách to bylo již vše ve starých kolejích. Obě své jízdy Vráťa s bezmála dvouvteřinovým náskokem vyhrál a ze sobotního závodu si odnesl pohár za první místo a v celkovém pořadí se v součtu časů a svou nejrychlejší jízdou v čase 1:13,10 zařadil na čtvrté místo z více jak osmdesáti startujících. Druhý byl klasifikován David Černý a třetí Otakar Zenkl. To neděle byla o poznání vyrovnanější, kdy právě posledně jmenovaný Vráťovi dost zatápěl. Vráťa se v obou svých jízdách dostal pod jednu minutu a třináct vteřin, kdy nejrychlejší čas měl 1:12,84. To Otakar Zenkl ve své druhé jízdě dokázal zajet 1:12,59 a být tak o více jak dvě desetiny rychlejší než Vráťa, ale první, pomaleji zajetá jízda rozhodla o tom, že první místo opět bral Vraťa Cinkl, protože v součtu obou jízd měl 0,23 s náskok. Druhý tak skončil O.Zenkl a jedno místo si proti sobotě pohoršil David Černý.
Rodinný souboj v divizi E2 mezi Radkem Kopecký mladším a starším jezdícím na voze VW Golf III dopadl letos nerozhodně. V sobotním závodu bral Radek Kopecký mladší v osmi členné konkurenci čtvrté místo se svou nejrychlejší jízdou v čase 1:21,92. Jeho táta dostal v součtu obou jízd více jak čtyři vteřiny a byl klasifikován jako pátý. Divizi E2 vyhrál Luboš Kroutil se svým rallycrossovou Fábií před Jindrou Vítem na Sigmě a Mírou Čížem na jedničkové Škodě Octavii. V neděli se této divize účastnili pouze čtyři jezdci. V první jízdě byl opět před svým otcem, ale již minimálním náskokem 0,37 s rychlejší mladší Radek, ale druhá jízda byla bohužel dopřána pouze staršímu, protože ve své poslední jízdě vystavila stopku juniorovi destruktivní porucha motoru a on tak svou jízdu nedojel. Nedělní závod vyhrál v sobotu třetí Miroslav Číž, druhý byl klasifikován Radek Kopecký starší a jako třetí pak místní Luboš Humpola.
Radeč Cup – Přerov 19. 9. 2020
Další letošní zastávka Radeč Cupu byla letos na krásné trati v Přerově. Závodu se zúčastnilo více jak 90 jezdců napříč všemi divizemi. Svůj třetí závod zde se svým novým čtyřkolovým speciálem buggy absolvoval Vašek Smutný.
To, že se s ním sžil velmi rychle, bylo vidět hned v první rozjížďce, kterou po velkém boji a krásné jízdě vyhrál. Bohužel to bylo v tomto závodě všechno, protože ve druhé rozjížďce Vaškovi odešel motor a závod v Přerově tak pro něj skončil.
MČR v Autokrosu – Nová Paka – 12. – 13.9. 2020
O víkendu 12. – 13. září byl na pořadu třetí závod MČR v Autokrosu, který se konal na trati v Nové Pace. Závodu se zúčastnilo kolem 150.ti jezdců v rámci všech divizí včetně přidruženého poháru Mascom Cup. V divizi D2 se závodu zúčastnil Josef Bartoš a v divizi Junior Buggy Filip Duřt.
Patnáct převzatých jezdců v divizi D2 je známkou, že o tuto divizi začíná být mezi jezdci zájem. Pro Josefa Bartoše, vítěze prvního závodu v Humpolci nezačal závod moc dobře, když hned v první rozjížďce musel odstavit svůj vůz a byl klasifikován až jako patnáctý. Naštěstí se jeho týmu podařilo závodu odstranit a v součtu časů z obou kvalifikačních jízd mu patřil ve druhé jízdě první čas, kdy zanechal druhého v pořadí o více jak tři vteřiny za sebou. Ve třetí jízdě se na jeho voze objevily další problémy a Pepa musel opět odstoupit. Vzhledem k vyššímu počtu startujících se jela semifinále a do něj se podařilo závodu odstranit a i když to nebylo úplně ono, bylo z toho třetí, postupové místo. Bohužel hned v první kole finálové jízdy došlo ve druhé zatáčce ke kontaktu s jiným vozem a byla z toho kromě pár šrámů i rozhozená geometrie, která pak stála za vylomením pravého kola, poškození tlumiče a odstoupení z finále. V té době už byli mimo závod další čtyři jezdci a Pepa tak byl klasifikován na šestém místě.
V divizi Junior Buggy bylo převzato o jednoho jezdce méně a to 14 jezdců. Letošní atypická sezóna do Čech přivedla i zahraniční jezdce, kteří by v českém mistráku zřejmě nestartovali a tak měli čeští fanoušci možnost vidět větší zastoupení v této divizi. Filip Duřt měl v rámci tohoto závodu vzestupnou formu. V první rozjížďce bohužel nedojel a byl klasifikován až jako dvanáctý. Ve druhé rozjížďce zajel v součtu obou jízd devátý čas a ve třetí se o jedno místo ještě zlepšil. Ve finále se mu nepovedl start a díky velmi vyrovnanému startovnímu poli a bezkoliznímu průběhu finálové jízdy nebylo na předjetí. Filip tak dojel na osmém místě.
CEZ + MČR v Rallycrossu – Sedlčany – 5. – 6. 9. 2020
První zářiový víkend se v Sedlčanské kotlině konal třetí závod MČR v Rallycrossu. Tento závod byl opět vyhlášen i jako zónový a diváci tak mohli vidět v této velmi netradiční sezóně řadu zahraničních jezdců. Stejně jako v Sosnové pořadatelé zvolili verzi spojeného závodu s RX Rallycross Cupem, který se jel pouze v sobotu a součástí mistrovského závodu byl tradičně i pohár Mascom Cup v kartcrossu. V rámci všech vyhlášených mistrovství a pohárů bylo do závodu převzato 158 jezdců. Tentokrát se závodu zúčastnila pouze trojice jezdců. Martin Peták v České trofeji historických automobilů nad 1600 ccm, Radek Dvořák v divizi STC – 1600 a Honza Ratajský v divizi Super 1600.
Stejně jako v předchozím sedlčanském závodě byla divize, v níž Martin Peták nastupuje, spojena s divizí historiků 4x4, kde byli pouze dva jezdci. Málo jich bylo bohužel i tak, protože v Martinově divizi byli převzati pouze 4 jezdci a toto spojení stejně nezabránilo malému počtu jezdců v rozjížďkách, kdy startovali pouze tři jezdci. Každopádně rozhodující v rallycrossu je zajetý čas, který rozhoduje o počtu přidělených bodů v případě rozdělení kvalifikace do několika jízd. Martinovi v tomto směru patřilo třetí místo, když zajel třetí a druhý čas a jednu rozjížďku nedojel. Třetí místo za vítězným Jirkou Matějkou a druhým Tomášem Zajícem, mu patřilo i ve finálové jízdě a bylo to tak pro něj první letošní pódiové umístění. Za Auctor Team gratulujeme.
V divizi STC-1600 bylo převzato osm jezdců. Radek Dvořák chtěl po propršeném předchozím závodě, kdy dojel jako druhý, vylepšit své umístění. Hned od začátku si šel za svým cílem, když v prvních dvou kvalifikačních jízdách zajel nejrychlejší a ve třetí jízdě druhý nejrychlejší čas. Papírové předpoklady a první místo po kvalifikačních jízdách dávaly jeho cílům velké naděje, ale nevydařený start a prořazení v joker lapu ho odsunulo na třetí příčku. Po kontaktu s Rafi Dirnbergrem se dokonce na chvíli propadl na místo čtvrté, ale ještě zabojoval a využil chyby rakouského jezdce a dojel na třetím místě, za druhým Tomášem Stránským a vítězným Michalem Sklenářem, kteří jsou oba velkým oživením této divize. I přes drobnou ztrátu Radek stále udržel vedení v českém mistráku, ale i v zóně. Za Auctor Team gratulujeme.
V letos velmi nabité divizi Super 1600 bylo převzato do sedlčanského závodu 10 jezdců. Zopakování pódiového umístění z předchozího závodu, kdy dojel druhý, měl za cíl Honza Ratajský určitě i v tomto závodě. V rámci prvních dvou kvalifikačních jízd se Honzovi celkem dařilo, když bral čtvrtý a pátý čas. Ze třetí kvalifikační jízdy musel bohužel pro drobnou poruchu na převodovce odstoupit a i když se ji podařilo odstranit, tak se bohužel opět v průběhu semifinálové jízdy projevila a stála ho důležité postupové místo. Čtvrté místo v semifinále a celkové osmé bral Honza v rámci sedlčanského závodu.
AX - CEZ + MČR v Autokrosu - Humpolec - 15. - 16. 8. 2020
Druhým závodem pokračovalo Mistrovství ČR v Autokrosu na trati v Humpolci. Závodu se zúčastnili Josef Bartoš v divizi D2, Filip Duřt v divizi Junior Buggy a Samuel Peták v divizi Buggy 1600. Závodu se zúčastnilo napříč všemi divizemi 135 jezdců.
Nejen pro Josefa Bartoše, ale pro všechny jezdce divize D2 to byl teprve první závod letošní autokrosové sezóny. V prvním tréninku to vypadalo, že vše zůstalo při starém a Pepa dojel druhý za Honzou Šindelářem. Ve druhém se pořadí prohodilo a Pepa zajel nejrychlejší čas na kolo - 36,848 a o 0,013 setin byl rychlejší než J. Šindelář. V první rozjížďce jeho vůz nefungoval podle jeho představ, a dojel až jako třetí, když předním dokončili taktéž po startu z první řady na prvním místě Radek Žebro následován Lukášem Knapem, kteří v tomto pořadí opanovali i klasifikaci po třech odjetých rozjížďkách. Bohužel druhá vyhraná a třetí nedojetá stačila jen na čtvrté místo a druhou řadu ve finálové jízdě, protože se semifinále v této divizi nejelo. Do první řady se ještě vklínil Honza Šindelář, který měl jedno první a jedno druhé místo a třetí rozjížďku vynechal. Naštěstí se jeho týmu do finále podařilo přijít na závadu, která ho nenechávala klidným od první rozjížďky a správně přidělaná hadice od turba již dala jeho vozu potřebný výkon a od prvního kola bylo jasné, když se propracoval na třetí pozici, že s touto pozicí určitě nespokojí a svojí pověstnou stíhací jízdou se během pár kol propracoval do vedení a závod s náskokem necelých dvou vteřin vyhrál. Za AUCTOR Team gratulujeme.
Ze třinácti členné konkurence zajel Filip Duřt v divizi Junior Buggy sedmý nejrychlejší čas – 32,867 a na první řadu mu tak do první rozjížďky scházelo pouhých 0,022 setin. V druhé tréninkové jízdě už ke zlepšení nedošlo a tak startoval z druhé řady. Po startu do první rozjížďky se zařadil na čtvrté místo a lehce stahoval třetího Arnošta Floriána, ale bohužel ve třetím kole musel ze závodu odstoupit. Ve druhé rozjížďce pak opět ve třetím kole ztratil přes třináct vteřin a opět byl klasifikován až jako poslední. Každopádně poslední dvě výborně zajetá kola druhé rozjížďky, kdy se snažil dohnat velkou ztrátu, ukázala, že jeho vůz má na to bojovat a o příčky nejvyšší. Přemíra snahy ho ale po projetí cílem dostala do měkkého a svůj vůz několikrát přetočil přes střechu. Naštěstí se jeho týmu podařilo vůz opravit a v následující rozjížďce využil kolize jezdců jedoucích před ním a odolal útokům rychle se dotahujícího Václava Kindla a dojel na druhém místě. Bohužel díky prvním dvěma rozjížďkám to i přes dobrý výsledek v rozjížďce třetí bylo v součtu bodů až jedenácté, první nepostupové místo. Díky menšímu počtu jezdců se totiž nejely ani semifinálové jízdy.
V nejobsazenější divizi Buggy 1600 s dvaceti třemi závodními speciály zajel v prvním tréninku čtrnáctý a ve druhém pak třináctý nejrychlejší čas – 32,621, což dalo na druhou řadu v první kvalifikační jízdě. Tuto jízdu dojel na pátém místě a v součtu všech tří jízd mu patřilo 14. té místo. Ve druhé rozjížďce dojel jako čtvrtý a patřil mu celkově 12. tý čas. Třetí bohužel po kolizi nedojel a musel hned ve druhém kole odstoupit. V součtu všech jízd to dalo na šestnácté místo, což znamenalo start v semifinále ze třetí řady. To co potkalo Samuela ve třetí jízdě, potkalo hned v první kole 4 jezdce a tři z nich museli ze závodu odstoupit. Samuel toho náležitě využil, zařadil se na třetí postupové místo, které držel až do pátého kola, kdy se před něj dostal Andrej Maxian. Další místo pak už nepustil a dojel na čtvrtém místě a zjistil si postup do finále. Zde bohužel musel hned ve druhém kole odstoupit ze šestého místa kvůli velkým vibracím zřejmě na diferenciálu, které byly zřejmě způsobeny kolizí ve třetí rozjížďce a naplno se projevily v tu nejméně vhodnou dobu. Samuel byl tak klasifikován až na desátém místě. Každopádně to byl pro něj v tak velké konkurenci určitě úspěch.
Krušnohorský pohár - Úterý - 15. - 16. 8. 2020 - Cinkl Vratislav
O víkendu 15. – 16. srpna se konal v rámci Krušnohorského poháru závod na trati u obce Úterý, která se nachází v západních Čechách. Jako první závod letošní sezóny si ho vybral Vratislav Cinkl, kterého jsme díky jeho vytíženosti v posledních sezónách byli zvyklí vídat jen na vybraných podnicích. I přesto, že to byl jeho první letošní ostrý start, nebylo to na jeho jízdě vůbec znát. V rámci sobotního závodu nepoznal ve své třídě přemožitele a s časem 1:26.17 byl o necelé dvě vteřiny rychlejší než druhý jezdec v pořadí divize závodních vozů do dvou litrů, která čítala 12 jezdců a byla spolu s divizí závodních speciálů nad dva litry nejobsazenější v rámci všech divizí poháru. V absolutním pořadí mu v sobotu patřila pátá příčka z více jak osmdesáti startujících jezdců.
V neděli došlo ke zlepšení časů nejen u jeho soupeřů ze třídy, ale i u Vráti, když se mu podařilo zajet svou nejrychlejší jízdu v čase 1:25.29. V rámci obou závodů byl pro určení vítěze směrodatný součet dvou nejrychlejších jízd ze tří a po oba dva dny si vypracoval náskok kolem čtyř vteřin a zaslouženě vyhrál. V nedělním závodě byl pak v absolutním pořadí šestý. Za AUCTOR Team gratulujeme.
RX - CEZ + MPRC v Rallycrossu - Slomczyn - 15. - 16. 8. 2020
V rámci druhého závodu zónového mistrovství, které se konal na trati v polském Slomczynu, vyjeli porovnat své síly Radek Dvořák s vozem Seat Ibiza v divizi STC-1600 a Honza Ratajský v divizi Super 1600, pro nějž to byl již třetí závod s novým vozem Škoda Fabia MK3.
V Radkově divizi byli přihlášeni čtyři jezdci, ale v rámci zatraktivnění závodů se jezdí v Polsku divize Super Touring Cars dohromady napříč všemi objemovými kubaturami a nakonec jezdí takzvané superfinále, které je divácky velmi atraktivní. V rámci spojených divizí patřilo Radkovi po kvalifikaci šestnácté místo a ve třídě pak místo třetí, které mu patřilo i v porovnání s jezdci své třídy v každé ze svých kvalifikačních jízd. Semifinálová jízda se vzhledem k počtu přihlášených nejela a jelo se rovnou finále. V tom se hned od začátku zařadil na druhé místo a držel si dostatečný náskok na třetího Lukasze Nagrabu jedoucím na Oplu Adam, který v kvalifikacích zajížděl rychlejší kola než on. Do pátého kola si Radek držel dvouvteřinový náskok a pak si mohl oddechnout, když jeho pronásledovatel v pátém kole odstoupil. V tu dobu byli na trati již jen dva jezdci, nakonec vítězný Jakub Kowalczyk s vozem Peugeot 106 Maxi a Radek Dvořák, který tak uhájil druhé místo. Za AUCTOR Team gratulujeme.
Na dobré vlně po druhém místě v sedlčanském závodě přijel do Slomczynu Honza Ratajský. Stejné místo zajel i v první kvalifikační jízdě, ze které bral 4 nejrychlejší čas z osmi přihlášených jezdců. Bohužel od druhé kvalifikační jízdy se mu již tolik nedařilo. Vinou byly kontakty se soupeři, ale také nastavení vozu, což bylo vidět na zajížděných časech a v porovnání s konkurencí, která byla v Polsku opravdu ne velké úrovni, byl tento hendikep velmi znát. Vlastními slovy závod zhodnotil Honza takto: Velice kvalitně obsazený závod, nejen pěti špičkovými evropskými vozy, byl pro nás další zkouškou a srovnáním, jak jsme na tom s technikou a jezdecký umem. Musím říct, že trať z venku nevypadá úplně složitě, ale díky více povrchům a druhům asfaltu je dost obtížná. Domácí piloti nás od začátku dost řezali, ale my jsme se s tím nechtěli smířit, zkoušeli jsme různé nastavení a i já jsem se snažil upravovat jezdecký styl. Ale moc nás to dopředu neposunulo. Jak se říká, nejvíce se naučíš a vezmeš z porážek. Takže, co nás nezabije, to nás posílí. Máme co zlepšovat a na dalším závodě budeme doufám silnější.
AX - Radeč CUP + Mistrovství Holandska - Dolní Bousov - 8. - 9. 8. 2020
Hned týden po Nové Pace se konal další závod spojeného Radeč Cupu s Holandským mistrovstvím na trati v Dolním Bousově. I při tomto závodě panovalo úmorné vedro, ale pořadatelé se s tím popasovali dobře a trať dokázali ukropit. I v tomto závodě byla jezdecká účast veliká. Do závodu bylo převzato 126 jezdců. I na tento závod a defacto domovskou trať zavítal Vašek Smutný a v rámci svého prvního startu v Super Buggy i Honza Ratajský. První závod v letošní sezóně absolvoval i Jarda Litera v divizi Racer Buggy do 125 ccm.
Posledně jmenovaný pro letošní rok změnil motor na svém voze. Hondu vystřídala Yamaha, bohužel zatím jen se sériovou jednotkou a 15 HP. V tréninku Jardu postihly problémy s kloubovým hřídelem, ale sousedská výpomoc z nedaleké Debře, v podobě rukou a svářečky Josky Bartoše, problém zažehnala. S výkonem nového motoru v rozjeté konkurenci nebylo možné moci uvažovat o lepších umístěních. V první rozjížďce dojel sedmý, ve druhé se na nakropené trati dvakrát přetočil a dojel až osmý. Stejné problémy ho potkaly i v rozjížďce třetí, kde se opět přetočil a navíc mu zhasl motor. Finále vypadalo nadějně na páté místo, ale po jednom z kontaktů praskla těhlice předního kola a vůz se těžko ovládal, přesto ho dovezl alespoň na sedmém místě.
V posledních jízdách v Nové Pace bylo již na Vaškovi Smutném vidět, že se s buggynou poháněnou všemi koly celkem rychle sžil a v rozjížďkách to v Dolním Bousově Vaškovi šlo náramně, když bral jedno druhé a dvě první místa. Finálová jízda se také vydařila a přinesla Vaškovi první umístění na stupních vítězů, když dojel jako druhý. Za AUCTOR Team gratulujeme.
Vlastními slovy popsal závod Honza Ratajský takto: První letošní sklouznutí se Super buggy nedopadlo podle představ, celý víkend to vypadalo na boj o stupně vítězů, ale ve finále si to 1. a 2. převodový stupeň rozmyslely. Jinak byly závody v Dolním Bousově vydařené a těšíme se na další.
CEZ+MČR v Rallycrossu – Sedlčany – 1. – 2. 8. 2020
Stejná sestava jako v Sosnové absolvovala druhý závod MČR v Rallycrossu v Sedlčanech, který byl zároveň prvním zónovým. Tento závod bohužel velmi ovlivnilo nepříznivé počasí, ale vzato z pohledu spravedlnosti, tak všichni měli podmínky stejné. Někdo se s nimi popasoval lépe, někdo hůře.
V české trofeji historických automobilů nastupují shodně Tereza Dvořáková s Peugeotem 306 a Martin Peták se Škodou Favorit. Tentokrát se o něco lépe dařilo Martinovi, když byl po kvalifikačních jízdách klasifikován jako pátý, kde se mu podařilo zajet v součtu daných kvalifikačních jízd zajet třetí, pátý a čtvrtý čas ze šesti převzatých jezdců do závodu. Zajímavostí bylo, že tato divize bylo pro zaktraktivnění závodu spojena s divizí historiků 4x4 a diváci tak nemuseli koukat pouze na tři vozy na trati. Oproti prvnímu závodu díky podmínkám jaké panovali na trati, neměl díky slabšímu výkonu svého vozu takovou nevýhodu oproti soupeřům a na stupně vítězů mu tak nakonec scházely pouze dvě vteřiny, když dojel pátý. Tereze sedlčanská trať v tomto závodě moc neseděla. Defacto zajela stejná umístění jako Martin, jen s tím rozdílem, že první jízdu nedojela a to mělo vliv na to, že v součtu všech jízd měla o nakonec o dva body méně. Finálovou jízdu dokončila na šestém místě se ztrátou necelých pěti vteřin na Martina.
Radek Dvořák si po třech týdnech jako jeden z mála zopakoval bahenní rozplavby, když se defacto opakoval stejné počasí, které panovalo při druhém závodu RX Cupu, který se zde v Sedlčanech konal. V tréninku v divizi STC-1600 zajel třetí nejrychlejší čas a v součtu všech jízd mu patřilo až páté místo. První jízdu bohužel nedokončil, ve druhé mu patřil čtvrtý a ve třetí pak třetí nejrychlejší čas ze sedmi převzatých jezdců do závodu. Semifinále se nejelo a vyjeté body stačily pouze na start ze třetí řady. Ten se mu povedl a zařadil se na čtvrté místo. Pak se díky dobře zvolené taktice se zajetím do joker lapu dostal na místo třetí. Snažil se pak stáhnout ztrátu, kterou nabral v začátku finále, ale na vedoucí jezdce se již nedokázal dotáhnout, respektive na druhého Michala Sklenáře s Hondou CRX se v posledním kole dotáhnul na necelou vteřinu, ale ten si své umístění již zkušeně pohlídal. Vítězem tohoto finále se stal Marek Honzík s Peugeotem 106 Maxi. Radkovi za AUCTOR Team za umístění na stupních vítězů gratulujeme.
Druhým nejrychlejším časem v tréninkových jízdách se blýskl Honza Ratajský ve velmi nabité divizi Super 1600 se třinácti převzatými vozy. Bohužel první jízda mu nevyšla podle jeho představ a bral až devátý čas. Chuť si zpravil hned v jízdě druhé, kterou vyhrál o více jak dvě vteřiny před vítězem sosnovského závodu Janem Černým. Třetí rozjížďka mu v porovnání s nerychlejší pěticí prvních dvou jízd moc nevyšla a dojel až jako pátý a v součtu všech tří jízd zajel až osmý čas. To co se mu povedlo v jízdě druhé, si naštěstí zopakoval i ve své semifinálové jízdě a vyhrál a nejlépe se tak popasoval s podmínkami na trati a v součtu obou semifinálových jízd měl i nejrychlejší čas a první právo výběru místa pro finálovou jízdu. Ve finálové jízdě měl Honza výborný start a dostal se na první místo, které držel až do čtvrtého kola, kdy udělal drobnou chybku v joker lapu. Každopádně to nebyla ta hlavní, kterou se propadl na druhé místo, ale problémem byla ztráta výkonu motoru, který od druhého kola neměl takové parametry, jaké by měl mít. Naštěstí vybudovaný náskok stačil a Honza tak bral hned při svém druhém startu s novým vozem umístění na stupních vítězů a dojel jako druhý. První tak dojel polský jezdec Radoslav Raczkowski, taktéž s vozem Škoda Fabia třetí generace a jako třetí dojel Lukas Dirnberger se Škodou Fabia první generace. Za AUCTOR Team Honzovi za druhém místo gratulujeme.