Informace

28. ZSE + MMČR v Rallycrossu - Slovakiaring - 30. - 31. 3. 2019

původní auto J.RatajskéhoPoslední březnový víkend 30. – 31. března byl na pořadu první rallycrossový závod letošní sezóny. Byl vyhlášen jako zónové mistrovství střední Evropy, mistrovství České a Slovenské republiky, mistrovství Maďarska a maďarských klubových závodů. Technickými přejímkami prošlo 132 jezdců. V nejobsazenější divizi STC+2000 se 17.ti jezdci byli převzati i jezdci AUCTOR Teamu Tomáš Mičík a Jan Ratajský.

 

Tomáš Mičík nastoupil s vozem Škoda Fabia MKI, se kterým nastupoval již v loňské sezóně. V prvním tréninkuTomáš Mičík - 1.Rozjížďka - Slovakiaring 2019 zajel pátý a ve druhém pak až osmý, kdy se po výměně ramen nestihla udělat sbíhavost a vůz nefungoval tak jak by měl a na zlepšení času to nebylo. Do první rozjížďky nastoupil v plném startovním poli pěti jezdců a po vydařeném startu mu patřila druhá pozice, ze které útočil na vedoucího Maďara Vámosiho, ale bohužel před nájezdem do třetího kola došlo k poškození táhla řazení a musel tak dojet zbylá kola na jeden zařazený stupeň. Díky velkému náskoku druhou pozici uhájil, ale bohužel nezůstalo jen u tohoto problému a stopku v dalším snažení a v celém závodě mu vystavila závada motoru, kterou nebylo možné opravit na místě.

Honza RatajskýPo té, co 14 dní před závodem Honza Ratajský prodal svoji Fábii, se kterou loni vyhrál zónu střední Evropy v divizi Super 1600 a připravovanou trojkovou verzi ještě nemá hotovou, musel vzít za vděk Golfem III, se kterým nastupoval v divizi STC+2000 jeho otec Stanislav. A nevedl si s ním vůbec špatně. I přes daleko menší výkon tohoto vozu oproti konkurenci dokázal zajet v prvním tréninku osmý čas a druhý dokonce vyhrál. V rámci rozjížděk pak zajel druhé, první a druhé místo a v součtu časů všech jízd byl dvakrát sedmý a jednou šestý. V takové počtu jezdců bylo cílem dostat se alespoň do semifinále. Cíl se podařilo splnit na 100% a díky třetímu místu v semifinále bral jako bonus postup do finále. Samozřejmě že i díky štěstíčku, ale hlavně díky svým zkušenostmi a bezchybným výkonem se dostal tak vysoko. Bohužel v semifinále mu odešlo turbo, a i když se ho týmu podařilo částečně dát do provozu, tak celkem reálná představa boje o třetí místo, tak dostala trhliny. Po startu finále potkaly problémy i Tibora Vámosiho, který hned odstoupil a odstoupit musel i po čtyřech odjetých kolech Maďar Zsolt Csendes. V té době Honza Ratajský už také volně kroužil na čtvrtém místě, které mu patřilo i po projetí cílem. Bronz bral Maďar Beszi a druhý byl, taktéž maďarský závodník, Zoltán Koncseg. Všichni s vozy BMW. Zasloužené vítězství v této divizi po vyrovnaných výkonech po celý závod bral rakouský jezdec Karl Schadenhofer na voze VW Golf.