Informace

46. RX – 22. 23. 6. 2019 ZSE + MMČR v Rallycrossu - Sosnová

RX – 22. - 23. 6. 2019 ZSE + MMČR v Rallycrossu - Sosnová
Sosnová STC+2000O víkendu 22. – 23. června se konal po čtyřech letech opět na trati v Sosnové mistrovský rallycross. Na pořadu byl již čtvrtý závod MMČR v Rallycrossu a zároveň byl vyhlášen i jako zónový a to již sedmý podnik. Vzhledem k tomu,  že firma AUCTOR Racing s.r.o., která se závodu pořadatelsky zhostila, měla nelehký úkol, protože oproti jiným pořadatelům nedisponuje vlastním areálem a autodrom v Sosnové si musela za nemalý Sosnová STC+2000peníz pronajmout, tak se po dohodě s pořadatelem amatérského poháru RX Rallycross CUP rozhodla vyhlásit i tento pohár, což se s odstupem času ukázalo jako dobrý tah, protože do závodu se tak přihlásilo dalších 65 jezdců navíc a konečné číslo se tak zastavilo na 141 převzatých jezdců do závodu. Oba jezdci AUCTOR Teamu, Honza Ratajský a Tomáš Mičík mezi převzatými jezdci také nechyběli.

Jan Ratajský - Sosnová 2019Honza Ratajský po předchozích nezdarech a problémech s motorem jeho vozu přijel do Sosnové s cílem získat nějaké body do celkového hodnocení a podržet si pozici vedoucího jezdce průběžného pořadí. To se mu bohužel nepodařilo, protože vůz, s nímž letos nastupuje takovou konkurenceschopností jako vozy, s nimiž nastupoval v předchozích sezónách a disciplínách, nedisponuje. Nicméně několik pozitiv si ze závodu v Sosnové odvezl. Motor jeho vozu konečně vydržel po celý závod a díky rozhodnutí technických komisařů a vyloučení jednoho z jezdců, který dojel ve finále před ním, byl klasifikován na třetím místě a to pro něj znamenalo letošní první stupně vítězů, na které si ale bude muset vylézt až v Sedlčanech, protože se tato divize z uvedených důvodů v Sosnové nevyhlašovala. Po sosnovském závodě patří Honzovi průběžné druhé místo v rámci republiky a průběžně třetí je pak v tabulce zónového mistrovství.

Letošní rok je pro Tomáše Mičíka jako na houpačce. Oproti Honzovi Ratajskému jeho vůz Tomáš Mičík - Sosnová 2019disponuje větším výkonem, ale technické problémy ho v letošní sezóně moc nepouští do nejvyšších míst ve výsledkových listinách, kam by měl s jeho vozem papírově patřit. Třetí čas v tréninku a první dvě kola první rozjížďky vypadala nadějně, ale drobná technická závada na jeho voze ho vyřadila z boje o první místo a musel tak jen dokroužit a byl klasifikován z obou jízd na šestém místě. Jako přes kopírák to bylo i v druhé rozjížďce, kdy hned po startu jeho vůz ztratil výkon a Tomáš tak jen kroužil. Ve třetí rozjížďce bylo na jeho voze konečně vše v pořádku a bylo to hned znát. Po startu se usadil na druhém místě a útočil na průběžně vedoucího Karla Schadenhofera. V rámci Joker lapu se předjetí nepovedlo, ale o to cennější pak bylo předjetí přímo na trati, které bylo pro Tomáše velkou satisfakcí za dvě předchozí nepovedené rozjížďky. Vzhledem k menšímu počtu jezdců v této divizi se semifinálové jízdy nejely. Ve finále se po startu z druhé řady zařadil na třetí pozici a rozhodl hned z kraje závodu absolvovat Joker Lap, protože viděl že na K.Schadenhofera jeho vůz, když je v dobré kondici na trati v Sosnové má. Bohužel se mu tato volba nevydařila, protože se dostal za pomalejšího Pavola Zachara, za kterým několik kol jel a bohužel pak také nestihl dobrzdit svůj vůz, když se slovenský jezdec rozhodl na poslední chvíli zajet do Jokeru lapu, kterého přetočil a poničil si o něj předek svého vozu a závod tak pro něj defacto skončil. Navíc si ještě vykoledoval za tento manévr celkem přísnou diskvalifikaci. V rychlosti jakou jezdci za sebou jeli, nebylo možné se střetu vyhnout, každopádně i sám slovenský jezdec i traťový komisaři shledali tento kontakt za neúmyslný, ale dle výkladu pravidel prý jiná volba pro ředitele závodu nebyla, když poškozený jezdec nedojel.