Martine po čtyřech letech Tvé účasti ve velké autokrosové republice, byla v loňské sezóně v D6 konečně bedna. V rámci amatérských závodů si byl zvyklý sbírat jeden vavřín za druhým a pyšníš se i řadou celkových vítězství. Jak vidíš minulou sezónu zakončenou touto třešničkou?
Už od mala jsem nikdy nic zadarmo nedostal, vždy jsem to měl vydřený, tak jako tu 1. bednu v dospělém Autokrosu, jak já říkám . Hobby autokros byl super, hodně jsem se tam naučil, ale přechod z hobíků do rozjeté divize D6 nebyl o třídu, ale asi o 5 tříd jinde. Něco jiného by bylo přejít do D6 hned od začátku otevření třídy. Velkou krizi jsem měl po závodě v Přerově , kdy jsem chtěl úplně skončit s autokrosem a začít se věnovat Enduru. Nebýt Matyjáška, mého syna a kluků z teamu, kteří mi to rozmluvili u slivovice :D, tak by sedlčanská bedna ani nebyla. Naštěstí jsem se nechal ukecat a pódiové umístění mi dodalo energii na sezónu 2020.
Jaké máš tedy plány do nové sezóny? Jaké umístění pro Tebe bude úspěchem a čím pojedeš?
Chci dojet každý závod na bedně :D, a celkově skončit do 5. místa. Pojedu se stávající Fábií, kterou nyní kompletně předělávám. Konkurence nespí, každý něco dělá, nikdo nechce byt poslední a já hrát druhý housle opravdu nechci :D.
Když už si zmínil Fábii, bude už loni avizovaný šestnácti ventil a nějaké další změny, které by Tě měly určitě posunout dále? Zmiňoval si enduro, ale také jsem zaslechl něco o jiné technice.
Fábie letos dostane úplně novou převodovku a nový motor o objemu 1600 ccm a konečně to bude 16.ti ventil. Sice jsem ten 8.mi ventil po těch letech vývoje někam posunul, ale 185 koní nestačí , pokud chci atakovat bednu, musím mít minimálně 200koní. S jinou technikou se to má tak, že nechybělo málo a už bych byl buggynář v divizi do 1600 ccm, jen jsem nesehnal hned v dané době potřebný balík peněz a buggyna se prodala jinému majiteli než mě. :D Asi to tak mělo byt, uvidíme :D
Začínal si bikrosem, zkusil si autokros, rallycross, ZAV, v práci se občas svezeš i R5 ;o), nelákala by Tě i jiná disciplína?
Rally mě nebaví , už ani jako diváka, asi pracovní deformace :D. Bikros byla hodně dobrá průprava do jakéhokoliv adrenalinového sportu, 10. místo na ME v BMX, to chce mít v palici pořádně vyrachtáno :D Pokud bych změnil disciplínu, rozhodoval bych se mezi zmíněným Endurem a Buggy.
Co je pro Tebe nejnáročnější na tvém závodění?
Nejnáročnější je skloubit a rozdělit mé finance mezi rodinu a moje závodění, potom je velký problém čas, který strávím na dílně s přípravou závodního auta. Na závodech mi pomáhá můj tchán Petr a kamarádi „Ventil Krausik“ a "Chapmen Patrik“, za což moc děkuji, protože bez takovýchto lidí bych nemohl závodit. Jsem také moc rád za podporu nováčkovského klubu AUCTOR Team a pořadatelské firmy AUCTOR Racing, které mají dobře našlápnuto být silným hráči v motoristickém odvětví a pořádaní závodů, což předvedli v loňském roce, když se jim po čtyřech letech podařilo navrátit rallycrossový závod do Sosnové. Výbornou práci odvádí i při závodech do vrchu, kde se podílí jako pořadatelé na uspořádání jednoho závodu seriálu EDDA CUP na trati mezi Jemníky a Bojeticemi u Mladé Boleslavi. Letos to bude již třetí ročník v řadě.
Co vlastně děláš, když nezávodíš?
Závodění je moje celoživotní náplň, moje práce ve Škodě Motorsport spočívá v tom, že stavím závodní Fábie na Rally, tzv. eRpětky a to dle přání a specifikace zákazníka. V soukromí závodím znovu a to se svými syny, kde si hrajeme zase na závody s autíčkama a nebo závodíme na kolech, kdo udělá delší smyk a když mám trošku volného času, vezmu si Enduro motorku a závodím znovu :D.
Chtěl bys něco vzkázat fanouškům?
Děkuji za každý váš upřímný potlesk v cíli, můžete vyhrávat pořád, ale bez upřímného potlesku budeš vždycky druhý.