Radku, fanoušci motorsportu a především ti, kteří se pohybovali po autokrosových tratích, tě mohli vídat v rámci závodů Mistrovství republiky, ale i závodů zónových a Mistrovství Evropy, kde jsi prošel kromě divize Racer Buggy 160 ccm všechny juniorské divize a pyšníš se i několika tituly na republikové i mezinárodní úrovni. Má být sezóna 2020 takovým Tvým combackem do motorsportu, tentokrát do rallycrossu? Nepočítám-li tedy Tvé působení ve formuli student, na které se velmi aktivně podílíš a to i z pozice jezdce.
I když již pár let nezávodím, na závody jsem vlastně nikdy nepřestal jezdit, doma jsem nikdy neseděl. Účastním se většiny autocrossových a rallycrossových závodů v pozici mechanika v podstatě od té doby co jsem přestal sám jezdit. A ano, v souvislosti s podporou od Autoklubu ČR bych se měl vrátit na trať, tentokrát tu rallycrossovou. Současné také nepřestanu závodit s Formulí student, s tou bych se letos měl objevit na soutěži v České Republice, Maďarsku a Itálii.
Měla na Tvůj návrat vliv i úspěšná účast na Rallycrossové akademii, kde jsi skončil mezi prvními třemi jezdci, které by měl autoklub podpořit v jejich sportovní činnosti?
Samozřejmě měla, dlouhodobě přiznávám, že největší překážkou v mém závodění jsou finance. V letošním roce by se situace měla změnit, především díky Rallycrossové akademii.
Měl by si nastupovat s vozem, se kterým v loňském roce brázdil rallycrossové tratě Honza Ratajský, v jehož týmu se několik let pohybuješ. Jaké si dáváš cíle a jaké podniky by si chtěl v letošním roce absolvovat.
Budu se soustředit na Mistroství České republiky, rozhodně bych se chtěl ukázat v Sedlčanech a Sosnové. Cíle musí být vždy vysoké, takže bych se chtěl dostat na pódium, protože jak víme z loňské sezony, tak Golf to umí, už jen já ho k tomu musím dovést.
S autokrosem a rallycrossem už nějaké zkušenosti máš, co jiné disciplíny? Co třeba závody do vrchu, které AUCTOR pořádá v Jemníkách. Máš to doma?;o)
Jednu dobu jsem chtěl vyzkoušet rally, ale postupem času si uvědomuji, že mezi svodidly se cítím lépe než mezi stromy. Obecně mám rád všechny druhy závodění, ty moje pseudo okruhy s Formulí student jsou taky velká zábava, ale největší snem je pořád divize Super Cars. Jemníky se budou konat i letos, tak třeba nějaké to závodní auto do té doby seženu :D.
Co pro Tebe vždy bylo a bude nejnáročnější na Tvém závodění?
Uklidnit se, hlavně na asfaltu, jsem z autocrossu a je to vidět. Loni s formulí v Itálii dokonce komentátor poznamenal, že možná tým najal rally pilota. Potom co jsem všechny zatáčky projížděl bokem a kvůli mně dokonce posunuli stan komisařů dál od trati. Ale kdybych nejel na 110%, nebylo by to ono. Letos to bude poprvé s předním náhonem, to mě snad naučí, a pokud ne, bude se alespoň na co koukat.
Co vlastně děláš, když nezávodíš?
Studuji strojní inženýrství na Technické univerzitě v Liberci. S přítelkyní jsme v týmu tamní formule. Já jsem pilot a konstruktér podvozku, ona je přes sociální sítě a video, které musíme dělat na závody. Letos jsem si také udělal licenci technického komisaře, kterého budu celý rok dělat na Rallycross Cupu, ale třeba mě nominují i na nějakou tu velkou republiku.
Chtěl bys něco vzkázat fanouškům?
Děkuju všem fanouškům, co si najdou čas a přijdou podpořit své oblíbence. Jsem rád, když jich je hodně, tak snad letos v Sosnové s plnými tribunami.