Honzo, na našich stránkách, ale i na jiných již nějaké zhodnocení bylo a k loňské sezóně ses již také vyjadřoval. Zeptám se tedy jen v krátkosti. Jaký byl Tvůj nejlepší a nejhorší závod a potakala Tě v loňské sezóně nějaké kuriozita?
Tak začnu hned zostra. Nejhorší byly druhé Sedlčany, kde jsem vyhrál suverénně trénink a v první rozjížďce mi bohužel ke konci rundy z prvního místa opět odešel motor. Bylo to hodně zdrcující, jelikož už to bylo asi po třetí v sezoně a navíc jsme mohli připsat hodně bodů do šampionátu, které jsme potřebovali v boji o titul. Nejlepší byl ten poslední rallycrossový, v kterém jsem zvítězil a k tomu se pojí i ta kuriozita. Absolvoval jsem ho totiž se zapůjčeným vozem. Tento vůz jsem měl jen za úkol připravit a doladit, ale poté přišel majitel vozu Radek Dvořák s nápadem, že mi ho půjčí, abych ho vyzkoušel a předvedl ho a to se povedlo a já zvítězil.
Jaké máš plány na sezónu 2020?
V příští sezoně bych chtěl odjet kompletní Mistrovství České republiky RX a AX. Jelikož připravujeme úplně nový vůz do RX, tak to bude spíše o sbírání dat. Když půjde vše podle plánů, rádi bychom se zúčastnili i zahraničních podniků v rámci zóny střední Evropy. Pokud s novým vozem stihneme testovat a vše bude fungovat, určitě vyrazíme do polského Slomczynu, ale úvodní zónový rallycrossový závod v maďarské Máriopócsi, který se jede již v první polovině dubna, asi vynecháme a dáme přednost autokrosu v Humpolci.
A jak to vypadá s buggynou? Tam to bude o nějaké celkové repasi nebo také máte v plánu trošku poladit a vylepšit současný stav?
Buggy důkladně připravíme, ale žádné velké vylepšování asi nebude, nezbyde na to moc času. Zaměříme se na odladění startů, které nás zlobily ke konci sezóny. Pořád se ještě buggy musím učit správně řídit, zatím pro mě nemá smysl dělat nějaké velké zásahy do koncepce buggyny.
Už si zkusil judo, čtyřkolky, autokros i rallycross, nelákala by Tě i jiná disciplína? Auctor pořádá ZAV, tak třeba tuto nebo Tě přírodní tratě moc nelákají?
Je pravda že už jsem vyzkoušel dost závodů. A určitě mě lákají jiné disciplíny, jako je například Rally, možná i ty vrchy nebo třeba jednou i ten populární Dakar. Ale zatím jsou tyto královny motosportu pro mě dost nebezpečné a doma mi je nechtějí dovolit. Co se týče těch závodů na čtyřkolce, tak ty jsem jezdil nazapřenou sám. Ani táta nebo kluci z týmu natož manželka to nepodporovali a proto jsem se s tím taky rozloučil, připadalo jim to nebezpečné. A musím říct, že i přesto všechno jsem v tom byl úspěšný, absolvoval jsem jednu celou sezónu cca 10 závodů a z toho jsem 5 nebo 6 vyhrál.
Co je pro Tebe nejnáročnější na tvém závodění?
Automobilový sport je náročný hlavně finančně a časově. Mám velikou výhodu v podpoře ze strany táty a mého týmu, dělají pro mě první i poslední a bez nich by to určitě nešlo, ale nešlo by to určitě ani bez podpory partnerů a sponzorů, kde mi kromě mých letitých partnerů nově od loňské sezóny právě pomáhají AUCTOR Team a AUCTOR Racing, jež reprezentuji na závodech a všech akcích spojených mojí zavodní činností. Prezentace partnerů a sponzorů je velice důležitá. Bez nich by v dnešní době nešlo závodit. Zároveň chápu, že je potřeba partnery řádně reprezentovat a snažit se zviditelnit.
Co děláš, když nezávodíš?
Pokud nezávodím a zrovna nepřipravuji svoje závodní auta, tak se živím jako automechanik v rodinné firmě, kde opravujeme auta všech značek. Zároveň připravujeme i závodní speciály pro naše zákazníky nebo vyrábíme potřebné díly pro závodní účely. Jinak jsem ženatý, mám dvě děti a bydlím v Mladé Boleslavi. Mezi mé koníčky patří sjezdové lyžování, judo a sport všeobecně. Aby toho nebylo v rodině málo, tak manželka se věnuje parkurovému skákání s koňmi. Pokud se mi to nekryje s mými závody, rád se jejích závodů zúčastňuji jako fanoušek a podpora.
Chtěl bys něco vzkázat fanouškům?
Pokud to jde, věnujte se automobilovému sportu, choďte nám fandit, dokud je to ještě možné a voní to benzínem :) rádi vás uvidíme na našich závodech a za každou podporu jsme velice rádi.