Informace

83. VRATISLAV CINKL - Týmový rozhovor - 2020

Vráťo, vzhledem k tomu, že jsi v posledních letech velmi vytížený, vybíráš si vždy jen pár závodů, kterých se účastníš. Tvá divize patří vždy k nejobsazovanějším v rámci seriálu Edda Cup a pokud na Vratislav Cinkl - Jemníky 2019závody vyrazíš, většinou patříš k nejrychlejším jezdcům a např. za poslední dva roky si neslezl ze stupňů vítězů ;o). Jak vidíš minulou sezónu? Který závod se Ti nejvíc líbil? Potkala Tě nějaká kuriozita?
Celkově Edda cup mám rád kvůli konkurenci nejen v mé třídě, je tam hodně neuvěřitelně šikovných jezdců a používaná zajímavě rozmanitá technika. Asi jako každý příznivec motosportu jsem rád za každý závod, který se pořadatelům podaří zorganizovat, bez rozdílu. Pořadatele velice v tomto směru obdivuji, patří jim veliké DÍKY. Samozřejmě mám oblíbené tratě, mezi ně patří z minulé sezóny domácí závod v Jemníkách, velice krásná je trať Horní Jiřetín a v neposlední řadě také široký liberecký kopec se super depem. Jelikož se snažím vždy na 100 procent na závody připravit a vše Vratislav Cinkl - Jemníky 2019důkladně přichystat, tak asi jako kuriozitu považuji zjištění absence distančních podložek pod suchá kola v Jiřetíně ráno při přezouvání těsně před závodem. Bez těch se nedá přezout kola, domů daleko a na převozních kolech se toho moc odjet nedá, závod by byl takovou lehkou prkotinou snadno ztracen ;o). Naštěstí kamarádi konkurenti!!! v depu pomohli, jak mohli a podobné podložky byly za chvilku na světě.

 

Jaké máš plány a cíle na rok 2020? Čím pojedeš? Budou to zase tři podniky nebo zavítáš i někam jinam?
Letošní sezona je naplánována z časových důvodů obdobně jako loňská – výběr tratí, které mě technicky zajímají. Když vše půjde dobře, je v plánu i nějaký výlet mimo Edda cup. Technika zůstává velice podobná loňské, v plánu je běžná údržba, drobné změny v interiéru a dle nově nabitých loňských zkušeností změny v nastavení geometrie podvozku. Konkurence samo nikdy nespí, tak je třeba držet krok.

 

Vratislav Cinkl - Horní Jiřetín 2019Plánuješ nějaké vylepšení stávajícího vozu?
Rád bych stávající Octávii ještě výrazněji odlehčil, současných 920kg má do možného limitu 750kg ještě daleko. Už moc ale není kde brát, přeci jen už teď má od sériové bez rámu 300kg dole. Asi jediná možnost je odjet na dovolenou a nechat o samotě rozbrušovačku s Kosťou (mechanik Zděněk Kroupa). Je to vyzkoušené, dost kg jsme tak již ušetřili na kapotě, nebo prostě budu muset zhubnout.

 

Už si zkusil autokros i rallycross, myslím si, že i nějaký okruh si absolvoval. Nelákala by Tě i jiná disciplína nebo návrat do již vyzkoušených? Auctor pořádá kromě Tvého domovského závodu v Jemníkách i Mistrovství ČR v rallycrossu v Sosnové, tak třeba tam, nebo kdyby si dostal stejnou nabídku jako Honza Ratajský a měl možnost se svézt s vozem super buggy, využil by si ji?
Autokros i rallyecross je super, vždy když sedím v nějakém takovém autě, mám velikou chuť se svést dveřmiVratislav Cinkl - Liberec 2019 napřed :o). Dobře, ale vím, jak moc časově a technicky náročné takové závodění je. Je to kontaktní sport, technika zde trpí. Vždy mě lákalo rallye, ale nějak na něj nedošlo a nejspíš už asi ani nedojde. Přeci jen už v tomhle autě nejedeš sám, je to veliká oboustranná zodpovědnost - obdivuji. Super buggy bych určitě moc rád vyzkoušel, veliký výkon při malé hmotnosti a 4x4 jako bonus ti musí vykouzlit usměv na tváři už po pár metrech. Již dlouho uvažuji o půjčení kartu. Láká mě jejich vyrovnanost techniky při samotném závodě, musí to být masakr.

 

Co je pro Tebe nejnáročnější na tvém závodění?
Jasně čas. Čas jsou taky peníze. Mám to štěstí, že mému závodění je nakloněna celá rodina i přátelé. Veliké díky patří mé rodině a přátelům, mechanikovi Kosťovi, Martinu Boháčkovi z PneuBoháček, AutoMoto Dobrovice a Auctoru, který se zhostil role sponzorské podpory, teamového propojení místních závodníků a organizace závodů do vrchu a rallyecrossu. Tímto bych také rád poděkoval každému, kdo jakkoliv pomohl, přispěl k provozu tohoto sportu. 

Vratislav Cinkl - Liberec 2019 

Co vlastně děláš, když nezávodíš
Lenoším ;o), ale na to mi nezbývá čas. Rád jezdím se vším co má kola, naštěstí mám podobně „postižené děti“, takže mohu provozovat s nimi. Moje práce se točí kolem aut, ať už civilních nebo závodních, trochu se morduji i s vlastní stavařinou, takže o zábavu je vždy postaráno.

 

Chtěl bys něco vzkázat fanouškům?Vratislav Cinkl - Liberec 2019
Mám radost z každého, kdo si nehledí jen té své „zahrádky“ a neremcá, že ho někdo na chvilku ruší, omezuje někdo jiný svou činností a naopak se jde podívat, co se mu to vlastně za plotem jednou za čas děje a je za to rád. Takovým lidem fandím, i já se rád jdu podívat zase na jejich koníčka, protože vím, co je zatím vším schováno odříkání, úsilí a času. Díky za takové všechny lidi.