AX - MČR v Autokrosu - Poříčí nad Sázavou - 25. - 26. 7. 2020
Díky situaci z posledních měsíců začala autokrosová sezóna 2020 netradičně až poslední červencový víkend na trati v Poříčí nad Sázavou. V divizi junior buggy, ve které nastupuje Filip Duřt, prošlo technickými přejímkami třináct jezdců a celkově to bylo rekordních 152 napříč všemi divizemi. V divizi Buggy 1600 pak nově za náš tým nastupuje Samuel Peták.
V kvalifikačních jízdách se Filipovi moc nedařilo a zajížděnými časy se řadil na začátek druhé poloviny startovního pole. Ve třetí jízdě ho navíc zastavila kolize, při které si urazil kolo a nebral body žádné. I přes nedojetí poslední jízdy to dalo na přímý postup do finále, protože se semifinálové jízdy nejely. Sice ze čtvrté řady, ale finálová účast byla jistá. Jak se nakonec ukázalo, tak start ze čtvrté řady byl výhodou. Filip využil velké kolize, která se stala hned ve druhé zatáčce po startu a zůstalo v ní řada jezdců a Filip se tak zařadil na druhé místo za vedoucího Styna Jasperse, které až do posledního kola držel, než ho předjel Daniel Pytloun, který předvedl skvělou stíhací jízdu. Filip bohužel nemohl jet naplno, protože také utrpěl mírné poškození, ale i přes ztrátu druhé pozice byl velmi spokojen a opět tak zopakoval po třech týdnech umístění na stupních vítězů. Za AUCTOR Team gratulujeme.
Samuel Peták hodnotí svůj letošní start svými slovy takto:
S Poříčskou tratí jsem byl nad míru spokojený, byla hezky upravená a uhlazená. Co se ale týkalo závodu, to už bylo o něco horší. První měřený trénink jsem dojel dvacátý z necelých třiceti jezdců a s tímto výsledkem jsem příliš spokojený nebyl. Druhý trénink dopadl ještě hůře než ten první, udělal jsem chybu a ohnul jsem přední těhlici a v tréninku jsem už nemohl pokračovat. První rozjížďka už dopadla o něco lépe, dojel jsem sedmnáctý. Největší radost jsem měl, ale z druhé rozjížďky, protože jsem se ze sedmnáctého místa posunul na jedenácté. Bohužel jsem v třetí rozjížďce nedojel. Přetočil jsem se, následně vznikla hromadná kolize a bylo mi uraženo pravé přední kolo a znovu jsem byl vyřazen ze hry. Do semifinále jsem nastupoval z poslední řady, a jak se ukázalo, bylo pro mě konečnou jízdou tohoto závodu. Jak se ukázalo, tak problém nebyl jen na elektronice, ale měl jsem ještě ohnuté levé přední rameno. Celkově jsem se tak umístil jedenáctém místě.