Informace

RX - CEZ + MPRC v Rallycrossu - Slomczyn - 15. - 16. 8. 2020

RX - CEZ + MPRC v Rallycrossu - Slomczyn - 15. - 16. 8. 2020
V rámci druhého závodu zónového mistrovství, které se konal na trati v polském Slomczynu, vyjeli porovnat své síly Radek Dvořák s vozem Seat Ibiza v divizi STC-1600 a Honza Ratajský v divizi Super 1600, pro nějž to byl již třetí závod s novým vozem Škoda Fabia MK3.

V Radkově divizi byli přihlášeni čtyři jezdci, ale v rámci zatraktivnění závodů se jezdí v Polsku Radek Dvořák - Slomczyn - 15. - 16. 8. 2020divize Super Touring Cars dohromady napříč všemi objemovými kubaturami a nakonec jezdí takzvané superfinále, které je divácky velmi atraktivní. V rámci spojených divizí patřilo Radkovi po kvalifikaci šestnácté místo a ve třídě pak místo třetí, které mu patřilo i v porovnání s jezdci své třídy v každé ze svých kvalifikačních jízd. Semifinálová jízda se vzhledem k počtu přihlášených nejela a jelo se rovnou finále. V tom se hned od začátku zařadil na druhé místo a držel si dostatečný náskok na třetího Lukasze Nagrabu jedoucím na Oplu Adam, který v kvalifikacích zajížděl rychlejší kola než on. Do pátého kola si Radek držel dvouvteřinový náskok a pak si mohl oddechnout, když jeho pronásledovatel v pátém kole odstoupil. V tu dobu byli na trati již jen dva jezdci, nakonec vítězný Jakub Kowalczyk s vozem Peugeot 106 Maxi a Radek Dvořák, který tak uhájil druhé místo. Za AUCTOR Team gratulujeme.

Na dobré vlně po druhém místě v sedlčanském závodě přijel do Slomczynu Honza Ratajský. Jan Ratajský - Slomczyn - 15. - 16. 8. 2020Stejné místo zajel i v první kvalifikační jízdě, ze které bral 4 nejrychlejší čas z osmi přihlášených jezdců. Bohužel od druhé kvalifikační jízdy se mu již tolik nedařilo. Vinou byly kontakty se soupeři, ale také nastavení vozu, což bylo vidět na zajížděných časech a v porovnání s konkurencí, která byla v Polsku opravdu ne velké úrovni, byl tento hendikep velmi znát. Vlastními slovy závod zhodnotil Honza takto: Velice kvalitně obsazený závod, nejen pěti špičkovými evropskými vozy, byl pro nás další zkouškou a srovnáním, jak jsme na tom s technikou a jezdecký umem. Musím říct, že trať z venku nevypadá úplně složitě, ale díky více povrchům a druhům asfaltu je dost obtížná. Domácí piloti nás od začátku dost řezali, ale my jsme se s tím nechtěli smířit, zkoušeli jsme různé nastavení a i já jsem se snažil upravovat jezdecký styl. Ale moc nás to dopředu neposunulo. Jak se říká, nejvíce se naučíš a vezmeš z porážek. Takže, co nás nezabije, to nás posílí. Máme co zlepšovat a na dalším závodě budeme doufám silnější.