AX - CEZ + MČR v Autokrosu - Humpolec - 15. - 16. 8. 2020
Druhým závodem pokračovalo Mistrovství ČR v Autokrosu na trati v Humpolci. Závodu se zúčastnili Josef Bartoš v divizi D2, Filip Duřt v divizi Junior Buggy a Samuel Peták v divizi Buggy 1600. Závodu se zúčastnilo napříč všemi divizemi 135 jezdců.
Nejen pro Josefa Bartoše, ale pro všechny jezdce divize D2 to byl teprve první závod letošní autokrosové sezóny. V prvním tréninku to vypadalo, že vše zůstalo při starém a Pepa dojel druhý za Honzou Šindelářem. Ve druhém se pořadí prohodilo a Pepa zajel nejrychlejší čas na kolo - 36,848 a o 0,013 setin byl rychlejší než J. Šindelář. V první rozjížďce jeho vůz nefungoval podle jeho představ, a dojel až jako třetí, když předním dokončili taktéž po startu z první řady na prvním místě Radek Žebro následován Lukášem Knapem, kteří v tomto pořadí opanovali i klasifikaci po třech odjetých rozjížďkách. Bohužel druhá vyhraná a třetí nedojetá stačila jen na čtvrté místo a druhou řadu ve finálové jízdě, protože se semifinále v této divizi nejelo. Do první řady se ještě vklínil Honza Šindelář, který měl jedno první a jedno druhé místo a třetí rozjížďku vynechal. Naštěstí se jeho týmu do finále podařilo přijít na závadu, která ho nenechávala klidným od první rozjížďky a správně přidělaná hadice od turba již dala jeho vozu potřebný výkon a od prvního kola bylo jasné, když se propracoval na třetí pozici, že s touto pozicí určitě nespokojí a svojí pověstnou stíhací jízdou se během pár kol propracoval do vedení a závod s náskokem necelých dvou vteřin vyhrál. Za AUCTOR Team gratulujeme.
Ze třinácti členné konkurence zajel Filip Duřt v divizi Junior Buggy sedmý nejrychlejší čas – 32,867 a na první řadu mu tak do první rozjížďky scházelo pouhých 0,022 setin. V druhé tréninkové jízdě už ke zlepšení nedošlo a tak startoval z druhé řady. Po startu do první rozjížďky se zařadil na čtvrté místo a lehce stahoval třetího Arnošta Floriána, ale bohužel ve třetím kole musel ze závodu odstoupit. Ve druhé rozjížďce pak opět ve třetím kole ztratil přes třináct vteřin a opět byl klasifikován až jako poslední. Každopádně poslední dvě výborně zajetá kola druhé rozjížďky, kdy se snažil dohnat velkou ztrátu, ukázala, že jeho vůz má na to bojovat a o příčky nejvyšší. Přemíra snahy ho ale po projetí cílem dostala do měkkého a svůj vůz několikrát přetočil přes střechu. Naštěstí se jeho týmu podařilo vůz opravit a v následující rozjížďce využil kolize jezdců jedoucích před ním a odolal útokům rychle se dotahujícího Václava Kindla a dojel na druhém místě. Bohužel díky prvním dvěma rozjížďkám to i přes dobrý výsledek v rozjížďce třetí bylo v součtu bodů až jedenácté, první nepostupové místo. Díky menšímu počtu jezdců se totiž nejely ani semifinálové jízdy.
V nejobsazenější divizi Buggy 1600 s dvaceti třemi závodními speciály zajel v prvním tréninku čtrnáctý a ve druhém pak třináctý nejrychlejší čas – 32,621, což dalo na druhou řadu v první kvalifikační jízdě. Tuto jízdu dojel na pátém místě a v součtu všech tří jízd mu patřilo 14. té místo. Ve druhé rozjížďce dojel jako čtvrtý a patřil mu celkově 12. tý čas. Třetí bohužel po kolizi nedojel a musel hned ve druhém kole odstoupit. V součtu všech jízd to dalo na šestnácté místo, což znamenalo start v semifinále ze třetí řady. To co potkalo Samuela ve třetí jízdě, potkalo hned v první kole 4 jezdce a tři z nich museli ze závodu odstoupit. Samuel toho náležitě využil, zařadil se na třetí postupové místo, které držel až do pátého kola, kdy se před něj dostal Andrej Maxian. Další místo pak už nepustil a dojel na čtvrtém místě a zjistil si postup do finále. Zde bohužel musel hned ve druhém kole odstoupit ze šestého místa kvůli velkým vibracím zřejmě na diferenciálu, které byly zřejmě způsobeny kolizí ve třetí rozjížďce a naplno se projevily v tu nejméně vhodnou dobu. Samuel byl tak klasifikován až na desátém místě. Každopádně to byl pro něj v tak velké konkurenci určitě úspěch.