Informace

40. AX – 26. – 27. 5. 2019 – MMČR v Autokrosu – Nová Paka

AX – 26. – 27. 5. 2019 – MMČR v Autokrosu – Nová Paka

O posledním květnovém víkendu se konal 3. závod MMČR v Autokrosu na trati v Nové Pace.  Do závodu bylo převzato v devíti divizích více jak 130 závodních speciálů. V autokrosových specilálech to byl v divizi Super Buggy Libor Paul, v divizi Junior Buggy pak Filip Duřt a v divizi Racer Buggy do 125 ccm Jarda Litera. V cestovních vozech v divizi D2 zastupoval Auctor Josef Bartoš.

Josef Bartoš - MMČR Nová Paka 2019Divize D2 čítala 11 jezdců. Znamenalo to rozdělení startovního pole do dvou kvalifikačních rozjížděk.
Tréninky potkaly Pepu Bartoše v dobrém rozmaru, po prvním volnějším ve druhém zabral a bylo z toho první místo v součtu obou tréninkových jízd. V tomto duchu pokračoval i v rozjížďkách a všechny tři vyhrál. Přemožitele poznal až ve finále, kdy lépe odstartoval Honza Šindelář a i když se ho snažil Pepa stíhat, tak na Honzu tentokrát nebylo. Navíc se objevily v průběhu finále i problémy s tlumiči, tak nepokoušel štěstěnu a dojel na jistotu a bral druhé místo.Jarda Litera - 2019 - Nová Paka MMČR

Jarda Litera závod od závodu zrychluje a nejinak tomu bylo i v Nové Pace. Ze šestnácti převzatých jezdců skončil na třináctém místě. Chtělo by to trošku ještě zapracovat na startech a jezdit, jezdit, jezdit a úspěchy se brzo dostaví.

Filip Duřt - Nová Paka MČR 2019V divizi junior buggy prošlo technickými přejímkami 8 jezdců. Svou premiéru na novopacké trati si odbyl Filip Duřt. Po návratu mezi republikové divočáky z juniorské divize opět bojoval, co mohl. Na to, že to byl jeho první start na této legendární trati se držel velmi dobře a ve finále bral body za šesté místo. Škoda, že bylo opakované, protože v prvním než se zastavilo, byl na třetím místě.

V královské divizi super buggy bylo převzato 16 závodních speciálů. Libor PaulLibor Paul - Nová Paka MČR - 2019l bohužel v první rozjížďce kontakt s jedním ze soupeřů a dojel se ztrátou a v součtu časů mu patřilo až 10. místo. Jak se později ukázalo, mělo to vliv i na další průběh závodu. Starty ze zadních pozic v letos tak vyrovnané divizi jsou velmi těžké a na lepší než páté místo to ve druhé a třetí rozjížďce nebylo. Nejinak tomu bylo i v semifinále, naštěstí pozitivum bylo, že páté místo znamená postup do finále, což je Liborův cíl pro každý závod. Zde už to bylo při pohledu na startovní pole plné českých reprezentantů buď a nebo. Žádná mela se nesemlela a za Liborem dojel pouze původní majitel jeho vozu, Petr Bartoš a Libor tak dojel na 9. místě.