Karta jezdce  -  Vratislav Cinkl

Kliknutím na fotografii přejdete do alba jezdce ve fotogalerii
 
  •   Jméno:  Vratislav Cinkl
  •   Bydliště  Dobrovice
  •   Rok narození:  1978
  •   Výška:  183
  •   Váha:  75
  •   Disciplína:  Závody do vrchu
  •   Pohár:  EDDA CUP
  •   Divize:  E-2000
  •   Vůz:  Škoda Octavia I
  •   Motor:  1800
  •   Výkon:  230 HP
  •   Rok stavby:  2011
  • Pocházím z Jemníků u Mladé Boleslavi.  Zájem o techniku byl  již od mého útlého dětství určitě dán tím, že pocházím z rodu Cinklů,  a ti měli vždy k motorismu blízko. Asi největší roli ve vztahu k technice závodní sehrál můj otec František Cinkl, který se pohyboval jako mechanik v různých disciplínách motorsportu - rallye, vrchy, okruhy, autocross . Občas mě brával s sebou, zde mě závodní technika učarovala asi definitivně.  Za rodným domem mi také inspirativně v 90 letech startovala RZ Rallye Bohemia. Vzhledem k okolnostem je to už jen krůček k tomu v motorsportu také něco osobně podniknout.

    Od dětství postupným „šroubováním“  všeho možného jsem si postupně prošel vším: od jízdního kola, přes různé motorky až po auta. Nejčastější tratí  počátků ježdění díky absenci řidičáku byly stovky možná tisíce kilometrů polními cestami, nechtěně občas i necestami. Zde se mi podařilo cestou pokus-omyl nasbírat  spousty užitečných zkušeností a možná snad i taky trochu citu pro řízení.

    Mé opravdové závodnické začátky byly odstartovány kolem roku 2000, asi jako pro většinu zdejších mladoboleslavských jezdců na rallycrossovém závodišti v Týnci u Ml. Boleslavi. Zde se setkávali snad všichni z okolí, kdo měli  k autům, motorkám a vůbec všemu, co mělo kola, blízko. Začínal jsem od píky vlastní stavbou vozu Škoda Favorit, a to do minimálně upravených vozů v konkurenčně velice nabité třídě 1300 se svým dlouholetým kamarádem Martinem Vodičkou. Martin ale bohužel vlivem úrazu svou závodní kariéru krátce na to ukončil. Motorářem byl v té době pochopitelně můj otec. S Favoritem jsme ve vyrovnané třídě po celou dobu vcelku úspěšně obsazovali přední umístění.

    V roce 2009 jsem se rozhodl po letech pro změnu disciplíny. Nemalou inspirací pro nový směr byly první závody do vrchu pořádané pod hlavičkou Rallycrossu Lukáše Dufka. Pro tuto disciplínu byl opět úplně od počátku postaven tentokráte minimálně upravený a velice robustní vůz Škoda Octavia. Tento vůz po několika odjetých závodech musel nutně projít většími úpravami  specifickými pro tento druh závodění.

    Asi nikdy nekončícím vývojem vozu a novými zkušenostmi se snažím co nejvíce potrápit na trati své soupeře v jedné z nejpočetněji obsazované kategorii závodních speciálů v ČR  třídy E-2000  v seriálu EDDA Cupu.

    Favorit - Vratislav Cinkl

              FAVORIT
              Konstrukce a vývoj vozu: František a Vratislav Cinkl
              Mechanici: František Cinkl, Zdeněk Ďurač, Jarda Bohuslav

     

    Octavia - Vratislav Cinkl   OCTAVIA
      Konstrukce a vývoj vozu: Vratislav Cinkl, ing. Pavel Kořínek, ing. Milan Žlebek
      Mechnici: Vratislav Cinkl, Zdeněk Kroupa, René Kramář

Generální partner

Generální partner

Hlavní partneři

Hlavní partner
Hlavní partner
Hlavní partner
Hlavní partner
Hlavní partner
Hlavní partner

Partneři

Hlavní partner