AUCTOR Team na prvním ZAV sezóny - Sosnová 6. 4. 2019
V sobotu 6. dubna se na Autodromu v Sosnové konal první závod seriálu Krušnohorský pohár. Za AUCTOR Team se tohoto závodu zúčastnil Radek Kopecký, který se na voze VW Golf MKIII střídal se svým bratrem Honzou. Oba startovali ve třídě E1 nad 2001 ccm, kde bylo přihlášeno 9 jezdců. Celkově se do závodu přihlásilo 103 jezdců.
V rámci závodního dne se jely dva závody, které byly rozděleny do dvou bloků, ranního a odpoledního. Dopoledne jezdci absolvovali jeden neměřený a jeden měřený trénink plus tři ostré jízdy, z nichž se počítal součet dvou nejlepších časů. Odpolední závod se skládal již jen ze třech odpoledních jízd, ze kterých se stejně jako dopoledne počítal součet dvou nejrychlejších časů.
Problém se spojkovým pedálem v první měřené jízdě dopoledního závodu, který potkal Radka, se naštěstí podařilo vyřešit a druhé dvě jízdy se mu podařilo zajet tak, že mu to v součtu dalo na třetí místo ve své třídě a v absolutním pořadí byl pak klasifikován na 17. místě. Honza byl v rámci své třídy klasifikován pak na šestém místě a celkově mu patřilo 31. místo.
V odpoledním závodu si s jezdci zahrálo celkem dost počasí, kdy se nad sosnovským areálem prohnala silná bouřka. Jedním z těch komu se povedlo zariskovat a chytit ještě sjízdnější trať, byl Honza Kopecký, kterému patřilo v součtu odpoledních jízd ve své třídě 2. místo a v celkovém pořadí byl klasifikován na místě devátém. Jak on, tak i Radek, který byl v druhém závodu klasifikován na pátém a celkově dvacátém sedmém místě, vystoupali na stupně vítězů a rozšířili hned v prvním závodě sezóny svou sbírku pohárů.
Za AUCTOR Team gratulujeme. Jen tak dál.
Poslední březnový víkend 30. – 31. března byl na pořadu první rallycrossový závod letošní sezóny. Byl vyhlášen jako zónové mistrovství střední Evropy, mistrovství České a Slovenské republiky, mistrovství Maďarska a maďarských klubových závodů. Technickými přejímkami prošlo 132 jezdců. V nejobsazenější divizi STC+2000 se 17.ti jezdci byli převzati i jezdci AUCTOR Teamu Tomáš Mičík a Jan Ratajský.
Tomáš Mičík nastoupil s vozem Škoda Fabia MKI, se kterým nastupoval již v loňské sezóně. V prvním tréninku zajel pátý a ve druhém pak až osmý, kdy se po výměně ramen nestihla udělat sbíhavost a vůz nefungoval tak jak by měl a na zlepšení času to nebylo. Do první rozjížďky nastoupil v plném startovním poli pěti jezdců a po vydařeném startu mu patřila druhá pozice, ze které útočil na vedoucího Maďara Vámosiho, ale bohužel před nájezdem do třetího kola došlo k poškození táhla řazení a musel tak dojet zbylá kola na jeden zařazený stupeň. Díky velkému náskoku druhou pozici uhájil, ale bohužel nezůstalo jen u tohoto problému a stopku v dalším snažení a v celém závodě mu vystavila závada motoru, kterou nebylo možné opravit na místě.
Po té, co 14 dní před závodem Honza Ratajský prodal svoji Fábii, se kterou loni vyhrál zónu střední Evropy v divizi Super 1600 a připravovanou trojkovou verzi ještě nemá hotovou, musel vzít za vděk Golfem III, se kterým nastupoval v divizi STC+2000 jeho otec Stanislav. A nevedl si s ním vůbec špatně. I přes daleko menší výkon tohoto vozu oproti konkurenci dokázal zajet v prvním tréninku osmý čas a druhý dokonce vyhrál. V rámci rozjížděk pak zajel druhé, první a druhé místo a v součtu časů všech jízd byl dvakrát sedmý a jednou šestý. V takové počtu jezdců bylo cílem dostat se alespoň do semifinále. Cíl se podařilo splnit na 100% a díky třetímu místu v semifinále bral jako bonus postup do finále. Samozřejmě že i díky štěstíčku, ale hlavně díky svým zkušenostmi a bezchybným výkonem se dostal tak vysoko. Bohužel v semifinále mu odešlo turbo, a i když se ho týmu podařilo částečně dát do provozu, tak celkem reálná představa boje o třetí místo, tak dostala trhliny. Po startu finále potkaly problémy i Tibora Vámosiho, který hned odstoupil a odstoupit musel i po čtyřech odjetých kolech Maďar Zsolt Csendes. V té době Honza Ratajský už také volně kroužil na čtvrtém místě, které mu patřilo i po projetí cílem. Bronz bral Maďar Beszi a druhý byl, taktéž maďarský závodník, Zoltán Koncseg. Všichni s vozy BMW. Zasloužené vítězství v této divizi po vyrovnaných výkonech po celý závod bral rakouský jezdec Karl Schadenhofer na voze VW Golf.
Oznamujeme, že AUCTOR Team rozšířili další dva noví jezdci v rámci juniorský autokrosových divizí.
Prvním je loňský debutant v Mistrovství České republiky v divizi Junior Buggy, Filip Duřt, ze Března u Mladé Boleslavi. Filip je coby aktivní jezdec s autokrosem v kontaktu již dva roky. Své první krůčky zkoušel v roce 2017 v klubových pohárech Kosice a Radeč Cupu. V roce 2018 absolvoval kompletní sezónu a oba zmíněné poháru celkově vyhrál. V rámci republikových závodů absolvoval 3 závody a byl klasifikován na 8. místě. V letošním roce bude pilotovat nový stroj z dílen Alfa Racingu, se kterým do loňské sezóny závodil v rámci ME loni celkově druhý v divizi Junior Buggy, Justs Grencis. Filipovi přejeme brzké seznámení se s vozem a pravidelnou účast na stupních vítězů.
Druhým, taktéž s nově připravovaným vozem, je loni absentující Jarda Litera z Debře u Mladé Boleslavi. Jarda bude nastupovat též v Mistrovství České republiky a to v divizi Racer Buggy 125 na voze s motorem Honda CBR téhož obsahu. Stejně jako Filip i on v předchozích letech nastupoval ve zmíněných klubových pohárech, takže mu tato disciplína není úplně cizí. I jemu přejeme brzkou aklimatizaci do pro něj nového systému závodů a také účast na stupních vítězů.
Jak hodnotíš loňskou sezónu?
Loni v mé sbírce pohárů přibyl pouze jeden a to ještě v závodech do vrchu, tak s loňskou sezónou moc spokojen nejsem. Nejlépe z pohledu kvalifikačních jízd hodnotím humpolecký závod, kde jsem dojel 3 x třetí, ale v ostatních závodech se mi vždy v jedné rozjížďce něco rozbilo, takže jsem nedojel a 2 x jsem musel dokonce po tréninkových jízdách balit. Z pohledu finálových jízd mi sedlo Poříčí nad Sazovou a Dolním Bousov, kde jsem si pěkně zazávodil a na obou závodech dojel na pátém místě.
S jakou technikou letos budeš nastupovat?
V posledním závodě v Sedlčanech se mi na tom mém "slavném" osmi ventilu zadřela kliková hřídel, tak jsem byl rozhodnut, že už tento motor nepojedu, ale ještě jeden až dva závodu to s ním z kraje sezóny zkusím. Každopádně už pracuji na 16.ti ventilu a doufám, že kluky ze špičky D6 zase pozlobím a podívám se zas po letech na pódium ;o).
Jaké plány máš pro tuto sezónu?
I přes slabší výkon stávajícího motoru věřím, že v Hollabrunnu a Humpolci něco zajedu a nasbírám nějaké body. Obě tratě mi loni celkem sedly. No a pak doufám, že se nám vyhnou porodní bolesti s novým motorem a dal jsem si za cíl celkově se umístit v první pětce ;o).
Jak hodnotíš loňskou sezónu?
Udělali jsme celkové první místo jak v zóně, tak i českém i slovenském mistráku, takže spokojenost. Škoda jen, že na některých závodech bylo méně aut.
S jakou technikou letos budeš nastupovat?
Z kraje sezóny budeme nastupovat se stávajícím vozem Škoda Fábia MKI. V sobotu 2. března jsme absolvovali po zimně první ostřejší test a dá se říci, že až na pár drobností je vůz připraven na sezónu. Momentálně též pracujeme na třetí generaci vozu Škoda Fábia. Když vše půjde jak má, tak věřím, že bychom mohli někdy v letních měsících absolvovat první start s novým vozem.
A co pak s tím stávajícím?
To budeme buď pronajímat a nebo, pokud se najde kupec, tak bychom ho prodali.
Jaké plány máš pro tuto sezónu?
Jak už jsem avizoval, chceme opět odjet první polovinu zónového mistrovství a pak se uvidí.
Jak hodnotíš loňskou sezónu?
Kromě nevydařeného prvního závodu v Humpolci a v Poříčí, kde mě provázely technické problémy,
jsem byl s ostatními závody vesměs spokojen. V rámci kvalifikačních jízd se mi nejvíce dařilo
v Dolním Bousově, škoda jen kontaktu ve finále, tady už jsme byli velmi blízko pódia. Dá se říci,
že od bousovského závodu to bylo vše dle mých představ, účast ve finále, technika držela a myslím si,
že už jsem i dokázal držek krok s daleko novějšími stroji.
S jakou technikou budeš letos nastupovat?
Stále se stejnou. Jako každý rok, tak i letos vůz prochází kompletní repasí a trošku tedy pracujeme na podvozku a budeme zkoušet jiné tlumiče. Ty zásadní věci máme víceméně hotové, kapotáže jsou už u našeho dvorního lakýrníka k nastříkání a my už řešíme takové ty nekonečné dodělávky. Tímto chci zároveň moc poděkovat všem, kteří mi s repasí pomáhají.
Jaké plány máš pro tuto sezónu?
Když všechno klapne, tak bych chtěl odjet celý český mistrák a svézt se na obou Evropách v Nové Pace a Přerově.
A jaké ambice máš do této sezóny?
Moje buggyna už není nejmladší a je těžké s ní konkurovat daleko novějším vozům, ale pořád má více jak 500 kóní, tak doufám, že se mi splaší víc než loni a dovezou mě konečně v divizi Super Buggy na stupně vítězů. Jinak za ty tři roky, co jezdíme, máme už nějaké zkušenosti, tak věřím, že je dokážeme zužitkovat a udržíme přes přibývající konkurenci první desítku.
NABÍDKA SPOLUPRÁCE - AUCTOR TEAM 2019
Na stránky byla umístěna v menu nová záložka "Nabídka spolupráce". Neleznete zde veškeré informace týkající se propagace našich partnerů na akcích jež se budou jezdci AUCTOR Teamu letos účastnit, včetně nabídky pro rok 2019. V případě zájmu stát se partnerem našeho týmu nás prosím kontaktujte. Budeme rádi za jakoukoli podporu.
Dále bychom chtěli touto cestou nabídnout zájemcům možnost rozšířit náš pořadatelský tým a podílet se na organizaci jeho chodu a hledání nových příležitostí. V případě zájmu nás můžete kontaktovat .
Novodobá autokrosová historie - aneb začátky některých jezdců AUCTOR Teamu
Každý z nás jednou začínal a ne jinak tomu bylo u jezdců našeho týmu. Většina z nich své první závodnické krůčky začala na již zaniklých tratích na Týnci nebo v Mladé Boleslavi. V galerii byla vytvořena jezdecká alba, která šahají do historie začátků každého z nich. Jsou zde však i fotografie z dob nedávných. Valná většina je z našich pořadatelských archívů a některé byly dodány samotnými jezdci.
JOSEF BARTOŠ | VRATISLAV CINKL | MARTIN CHYTRÁČEK | LIBOR PAUL |
ROMAN POLÁK | HONZA RATAJSKÝ | VÁCLAV SMUTNÝ | |
Roman Polák - Autokros
Netřeba asi dlouhou představovat. Roman Polák je dlouholetým autokrosovým jezdcem. S autokrosem začínal kolem roku 2002. Od té doby vyhrál nebo se umístil na předních pozicích v několik klubových pohárech. A to například v rámci MČR v Hobby Autocrossu, které jsem dříve spolupořádali nebo Kosice Cupu. Roman je též prvním Mistrem MASCOM Cupu v Kartcrossu, Mistr Republiky v divizi Buggy 1600 za rok 2014 a dvojnásobný více mistr v té samé divizi ve letech 2015 a 2016.
Honza Ratajský - Rallycross
Žádné dlouhé představování nemusí být ani u Honzy Ratajského. Jezdec, který začínal se závody na Týnci u Mladé Boleslavi, toho za svou kariéru již dokázal celkem dost. Než přestoupil do rallycrossu, tak získal několik titulů více mistra v divizi D6 – Touring Autocross – vozy s obsahem do 1600 ccm. Za svou celkem krátkou kariéru na poli rallycrossu si dokázal podmanit divizi SUPER 1600 , kterou se mu podařilo v letech 2017 a 2018 celkově vyhrát. V roce 2018 byl též vyhlášen mistrem Slovenské republiky a mistrem zóny ZSE. V roce 2017 byl v zóně pak na celkovém třetím místě.