ZAV - Radek Kopecký mladší + starší
V tomto roce zúčastnil pouze dvou závodů. První absolvoval v Sosnové v rámci Krušnohroského poháru a druhý pak na trati v Jemníkách u Mladé Boleslavi v rámci poháru Edda Cup. V letošním roce též absolvoval další důležitý krok ve svém životě, když se oženil, což mělo zřejmě vliv i na jeho letošní další působení v závodech do vrchu.
V Sosnové byl závod rozdělen do ranního a odpoledního bloku a v tom ranním se mu podařilo umístit na stupních vítězů, když dojel třetí. V odpoledním si pak s jezdci pohrálo počasí a část z nich jela na mokru. V té mokřejší byl Radek také, což mělo vliv i na jeho jízdu a dojel až jako pátý. Naštěstí v rodině to zůstalo, když jeho bratr Honza chytil ještě trať celkem suchou a dojel jako druhý. To v Jemníkách se sešla celkem silná konkurence a ještě jeho vůz postihly technické problémy, které mu nedovolili dokončit nedělní závod a nebyl tak klasifikován. V rámci sobotního závodu byl klasifikován ve třídě E+2000 poháněných jednou nápravou na pátém místě a celkově pak byl dvacátý první z osmdesáti dvou jezdců.
Radek Kopecký starší – absolvoval v letošním roce pouze závod v Jemníkách. Zde doplatil na technické problémy stejně jako jeho syn a byl klasifikován jako sedmý ve třídě a padesátý pátý v absolutním pořadí pouze v sobotním závodě. Závada na převodovce je do dalšího zlepšení času již nepustila.
AX - Jaroslav Litera – Racer Buggy 125 ccm
V letošní roce absolvoval vyjma závodů v Dobřanech a prvního závodu v rakouském Hollabrunnu svou první kompletní republikovou sezónu. Po přestupu z amatérských pohárů Kosice Cup a Radeč Cup si jeho tým dal v roce 2018 pauzu, kterou věnoval přípravě vozu na přestup do republiky.
Letošní sezóna byla hlavně o získávání zkušeností a najíždění důležitých kilometrů. Bohužel jeho autokrosový speciál nedisponoval potřebným výkonem, aby mohl konkurovat jezdcům v popředí a občas zazlobila i technika.
Kromě zmíněného hollabrunnského závodu se zúčastnil všech závodů, které byly vyhlášeny v rámci velkého mistrovství republiky. Jednou zavítal i na závody do Poříčí nad Sázavou, které se jely pod hlavičkou Radeč Cupu a zúčastnil se i doplňkového závodu v Dolním Bousově, při kterém se jel v rámci sobotního programu pohár Kosice Cup. Nejlepšího umístění dosáhl právě při závodu Radeč Cupu v Poříčí, když skončil čtvrtý, naopak největší smůlu měl asi při republikovém závodě v Dolním Bousově, kdy jeho speciál nevydržel nápor dvojzávodu a začal stávkovat. Nepovedlo se mu totiž dokončit žádnou z rozjížděk a vůbec se tak nekvalifikoval do semifinálových jízd. Z osmnácti jezdců, kteří se letošního ročníku v divizi Racer Buggy zúčastnili, byl celkově klasifikován na patnáctém místě.
AX – Humpolec – 5. 10. 2019 – Setkání mistrů
V sobotu pátého října bylo na pořadu tradiční autokrosové setkání mistrů, které se jelo na trati v Humpolci. Provětrat naposledy své speciály v tomto roce se rozhodli Filip Duřt v divizi Junior Buggy a Honza Ratajský, který se svozem stále zaškoluje.
V juniorkách se Filipovi Duřtovi trénink moc nepovedl a na výsledkové listině byl uveden až na sedmém místě z osmi účastníků. Ve dvou rozjížďkách, které se při setkání v tomto počtu jezdí, dojel vždy na pátém místě v těsném závěsu za před ním jedoucími jezdci. Pro finálové postavení na startu to znamenalo druhou řadu, když byl v součtu klasifikován jako čtvrtý. Start do finále se mu povedl na jedničku a zařadil se na třetí pozici a začal stahovat více jak tří vteřinovou ztrátu na druhé místo, které v tu chvíli patřilo Pepovi Švorcovi. Tu se mu podařilo stáhnout v pátém kole, když se jezdec před ním dostal do problémů, ale bohužel něco podobného se stalo v šestém i Filipovi a ztratil opět několik vteřin. V té době měl již více jak deseti vteřinový náskok a svou pozici tak do projetí cíle udržel, čímž si tak zajistil své první umístění na stupních vítězů v této divizi.
Setkání mistrů v Humpolci si v divizi Super Buggy nenechalo ujít 14 jezdců. Její letošní nováček, Honza Ratajský, tímto závodem absolvoval již svůj pátý start v této divizi a nasbíral další důležité zkušenosti. V tréninku se mu podařilo zajet sedmý čas. Ve své první jízdě se pak umístil na šestém místě, ale časově to nebylo úplně ono, když byl v součtu obou jízd klasifikován až jako jedenáctý. O poznání lepší byl jízda druhá, kdy dojel třetí s šestým nejrychlejším časem z obou jízd, což pro něj znamenalo sedmé místo po rozjížďkách a přímý postup do finále, protože se semifinálové jízdy nejely. Finálová jízda se však jela za hustého deště, což se Honzovi stalo osudným, když se mu sesekly převíjecí brýle a hned v prvním kole musel odstoupit a klasifikován byl jako desátý. I přes smolné odstoupení byl s humpoleckým závodem velmi spokojen.
AX – Sedlčany – 28. – 29. 9. 2019 – MMČR v Autokrosu
Český autokrosový mistrák měl svůj poslední závod na pořadu poslední zářijový víkend. Po celý víkend panovalo krásné autokrosové počasí, trať byla perfektně připravena a v některých divizích bylo pořád o co bojovat. Z AUCTOR Teamu byla na místě opět celá sestava.
V divizi Racer Buggy, v niž nastupuje Jarda Litera, se sešlo 14 jezdců. V tréninkových jízdách zajel Jarda dvanáctý a čtrnáctý čas. Ve své první jízdě dojel na sedmém místě a v součtu obou jízd byl třináctý. Druhou jízdu pro technickou závadu bohužel absolvovat nemohl a ve třetí mu opět technika nedovolila dokončit, když musel po dvou kolech odstavit svůj speciál. Semifinále se mu pak podařilo dokončit na šestém, prvním nepostupovém místě a celkově tak byl klasifikován jako dvanáctý.
V divizi D2 už měl jen teoretickou možnost na celkové vítězství Josef Bartoš. To by však průběžně vedoucí Honza Šindelář musel ze závodu buď odstoupit, nebo získat velmi málo bodů. Ale to vzhledem k počtu běžně startujícím nebylo moc reálné. Bohužel technika letos tolik nedržela a Pepa již v Dolním Bousově uznal, že za letošní předvedené výkony si Honza Šindelář celkově zaslouží vyhrát. V prvním tréninku naměřil z počtu deseti startujících pouze jedno kola a byl klasifikován až jak devátý. Ve druhém už se polepšil a zajel třetí nejrychlejší čas. V první rozjížďce dojel na druhém místě, ve druhé, mokré se pak zasekl s několika dalšími jezdci a dojel až na pátém místě, když už nebylo možné stáhnout vzniklou ztrátu. Třetí rozjížďku pak s přehledem vyhrál. I přes výpadek ve druhé rozjížďce se v součtu všech tří jízd umístil na druhém místě, což znamenalo start do finále z první řady. Zde se vše vyvíjelo tak, aby toto finále vyhrál, ale technický problém ho odsunul na druhou pozici, kterou naštěstí už udržel a dojel tak celkově druhý. Druhé místo mu nakonec patřilo i celkově.
Martin Chytráček v divizi D6 již čtvrtým rokem, po přestupu z hobíků, brázdí republikové tratě. Do Sedlčan se mu ani po předchozím závodu v Dolním Bousově, kde jeho vůz doznal hromady šrámů, moc nechtělo. Víceméně si to jel jen užít a z náhradních dílů měl snad jen rameno. Takže kdyby se něco stalo, asi by musel balit. Naštěstí smůla z posledních závodů, dá se říci i sezón, ho opustila. V tréninkových jízdách zajel sedmý a osmý čas z dvanácti startujících. Po dlouhé době se mu v závodě podařilo naplno absolvovat všechny tři rozjížďky, ze kterých bral páté, čtvrté a třetí místo. V součtu všech kvalifikačních jízd byl klasifikován jako sedmý, což znamenalo start do finálové jízdy ze třetí řady. Po průjezdu prvního kola finálové jízdy patřilo Martinovi šesté místo. Konstantní jízdou, kdy zajížděl kolo, co kolo velmi rychlé časy se propracoval brzy na čtvrtou pozici a u té také nezůstalo, když využil problémy před ním jedoucího Martina Kopeny a dojel si zaslouženě pro první pódiové umístění v divizi D6. Celkově letos v této divizi skončil stejně jako loni jedenáctý.
Třetí závod ve třech týdnech absolvoval v Sedlčanech Filip Duřt. V divizi Junior Buggy se do závodu přihlásilo osm jezdců. V první tréninkové jízdě vinou technické závady na svém závodním speciálu vůbec nenaměřil. Ve druhé pak naměřil čtvrtý čas. V první jízdě se chvilku pohyboval na čtvrtém místě, ale pak se propadl postupně až na šesté místo. Ve druhé si o jedno místo polepšil, když dojel pátý a ve třetí se přimotal v prvním kole do strkanice několika jezdců, v níž všichni ztratili mnoho času a Filip odjížděl z místa jako poslední. Ve třetím kole se ještě dostal před jednoho jezdce a dojel jako sedmý. V součtu všech jízd mu pak patřilo šesté místo. Ve finále pak hned v prvním kole nabral celkem velkou ztrátu a nedokázal se dostat do rytmu, aby zajížděl stejně rychlé časy, jako soupeři před ním, kteří byli o více jak vteřinu rychlejší na kolo než on. Byl z toho nakonec boj o pátou pozici, o kterou se přetahoval s Pepou Švorcem. Ta se mu nakonec podařila vybojovat. Celkově pak skončil ve své první plnohodnotné republikové sezóně na sedmém místě.
Další důležité kilometry v divizi Super Buggy se na poslední chvíli rozhodl najíždět Honza Ratajský. Vzhledem k poškozené převodovce z předchozího závodu došlo k její finální opravě a složení defacto až v den odjezdu. Vše se nakonec stihlo a mohlo se tak do Sedlčan vyrazit. V prvním mokrém tréninku bral Honza devátý čas z patnácti převzatých jezdců. Ve druhém pak kvůli prasklé poloose nenaměřil vůbec nic. Jeho rozjížďky se pak nesly v duchu pětek, když pokaždé dojel ve své jízdě na pátém místě. V součtu všech jízd byl klasifikován jako devátý a tím, že se kvůli odstoupení několika jezdců semifinálové jízdy nejely, to znamenalo postup do finále. V tom to vypadalo celkem nadějně až od čtvrtého kola, kde se pohyboval kolem šesté pozice. Při snaze o předjetí jednoho ze soupeřů udělal drobnou jezdeckou chybu a bohužel trefil díru a přetočil se. Díky prasklému řídícímu lanku zpátečky se nemohl ani vrátit zpátky na trať. Každopádně své účasti určitě nelitoval a byl rád za další důležité zkušenosti v této královské divizi autokrosu. Klasifikován byl na konec na osmém místě, když za ním ještě zůstali dva soupeři, kteří skončili v předchozích kolech.
ZAV – Horní Jiřetín – Vratislav Cinkl – 21. – 22. 9. – Edda Cup
Na svou letošní třetí vrchařskou štaci vyrazil do Horního Jiřetína Vratislav Cinkl z AUCTOR Teamu. V divizi závodních speciálů s objemem do dvou litrů, ve které nastupuje s krásným vozem Škoda Octavia první řady, se přihlásilo jedenáct jezdců, což bylo nejvíce v celém, osmdesáti, dvoučlenném startovním poli.
Systém závodů Edda Cupu je většinou rozdělen do dvou dnů, kdy se v sobotu i v neděli odjede samostatný závod. Nejinak tomu bylo i v Horním Jiřetíně. Po oba dva dny se Vráťa prezentoval velmi rychlými a vyrovnanými výkony a v absolutním pořadí mu patřilo shodné, deváté místo. Shodné umístění po oba dny měl i ve třídě a to druhé, když nestačil na vítěze třídy, Davida Černého. Dle jeho slov už to bylo pro jeho vůz i pro něj samotného na hraně možností dalšího zlepšení času a na vítěze tentokrát prostě nebylo.
AX – Přerov – 14. 9. 2019 – Václav Smutný – Radeč Cup + KAP
Původně plánovaný závod na 14. září měl být závod v Nové Pace, ale ten se po dohodě s pořadateli odjel již začátkem srpna a tak se plánovaný druhý závod v Přerově přesunul z 31. srpna právě ne tento uvolněný termín. Z AUCTOR Teamu se tohoto závodu účastnil i Vašek Smutný. Stejně jako v červnovém závodě se mu s drobnými komplikacemi v rozjížďkách dařilo a z přerovského finále si veze domů první místo.
RX – Melk – Rakusko – 31. 8. – 1. 9. 2019 – MMČR + AUT v Rallycrossu
Ve stejný termín jako český autokrosový mistrák v Dolním Bousově se jel poslední mistrovský závod v rallycrossu v rakouském Melku. O poslední body se přijel poprat za AUCTOR Teamu, Honza Ratajský, který měl ještě zaútočit na příčky v celkovém pořadí v divizi STC + 2000, ve které v letošním roce nově nastupoval. Vzhledem k nabídce od Radka Dvořáka, zúčastnit se tohoto závodu s jeho sice objemově slabším, ale výkonnějším vozem Seat Ibiza, s nímž nastupuje v divizi STC – 1600, bylo po přečtení pravidel rozhodnuto, že pravidla tuto možnost nezakazují a že se nepojede s Golfem, ale se Seatem.
Jak se ukázalo, volba to byla výborná. V tréninku mu patřil nejrychlejší čas a ve všech svých kvalifikačních jízdách zvítězil. Jen v součtu druhých kvalifikační jízd, byl rychlejší Gerald Woldrich, na Mercedesu. Finálová jízda se nesla ve stejném duchu jako v kvalifikačních jízdách a opět z toho bylo první místo a po sečtení bodů z předchozích závodů z toho byl postup na konečné druhé místo. Nebýt výpadků v obou sedlčanských závodech, které pro poruch motoru musel vzdát, mohl i v této divizi po roce slavit titul mistra republiky, protože na vítěze této divize, Karla Schadenhofera, mu chyběly pouze dva body.
AX – Dolní Bousov – 31 . 8. – 1. 9. 2019 – MMČR + Kosice Cup
Víkendový závod v Dolním Bousově v letošním roce přišel na řadu na přelomu srpna a září. V rámci zvýšení jezdecké účasti došlo na spojení republikových závodů s Kosice Cupem, který se ještě stihl odjet v srpnu, protože byl na pořadu jen v sobotním programu. Za Auctor se ho zúčastnili Vašek Smutný v divizi buggy s pohonem jedné nápravy a v divizi racer buggy do 125 ccm Jaroslav Litera, který se zúčastnil i závodu republikového. Dále pak Josef Bartoš v divizi D2, Martin Chytráček v Dé šestkách a Filip Duřt v Junior Buggy.
V rámci doprovodného závodu se ve své divizi prezentoval Vašek Smutný druhým a prvním místem v kvalifikačních jízdách a navázal tak na výkony z posledních závodů. Vzhledem k časovým možnostem byl závod vyhlášen pouze na dvě jízdy a tak se jelo rovnou finále, ve kterém Vašek nenechal nic náhodě a s přehledem vyhrál.
Jaroslav Litera si v rámci Kosice Cupu dojel pro dvě třetí místa v rozjížďkách a ve finále byl klasifikován na pátém místě. V republikových závodech se v tréninkových jízdách pohyboval blízké konkurenci na dohled, ale velký problém nastal při nájezdu do první rozjížďky, kdy vypověděl službu motor. Náhradní motor poskytl tým Amálky Žídkové, ale nebylo moc času na jeho seřízení s ostatními komponenty stávajícího vozu a do druhé rozjížďky se vůz opět nedostal. Do třetí jízdy se již podařilo i s menšími problémy na spojce odstartovat a po výborném startu se zařadil na čtvrté místo, ale pomyslný kalich hořkosti teprve přišel, když se na mokrém povrchu přimotal do kolize a musel ze závodu odstoupit. Tím, že nebodoval v žádné z rozjížděk, nemohl se zúčastnit semifinálový jízd.
V divizi D2 bylo převzato 13 závodních speciálů, což bylo nejvíce v letošním roce. Pepa Bartoš začal na bousovské trati tam, kde v loňském roce skončil, když tu vyhrál. O více jak vteřinu a o necelou vteřinu vyhrál obě své tréninkové jízdy. Ve všech třech kvalifikačních jízdách nepoznal porážku a všechny své jízdy vždy s několikavteřinovým náskokem vyhrál. Ve finálové jízdě se ve druhém kole dostal opět do vedení před Honzu Šindeláře, ale v dalším kole mu vypadl unašeč poloosy v převodovce a Pepa musel ve čtvrtém kole odstoupit a byl klasifikován na osmém místě.
Divize D6 měla oproti dé dvojkám o jeden vůz méně. Martin Chytráček v prvním tréninku zajel osmý čas a ve druhém pak pro závadu na elektroinstalaci, na svém voze, nemohl naměřit. Do startu sobotní první rozjížďky závodu stihly opravit a po výborném startu, kdy mu patřilo druhé místo, se bohužel závada opět objevila a jeho vůz nedisponoval potřebným výkonem a propadl se až na páté místo. Ve druhé rozjížďce, která byla na pořadu tradičně až v neděli, již problémy s elektrikou nebyly, ale scénář se bohužel opakoval, problém tentokrát byla ukroucená poloosa a odstoupení ve druhém kole. Ve třetí rozjížďce bohužel doplatil na zrádný povrch bousovské trati, který je čerstvě pokropen. Při najetí na vyjetou pokropenou stoupu se jeho vůz stal neovladatelným a šel do kolize s jiným vozem, což odneslo prasklé rameno a opět odstoupení z jízdy. I přes smůlu, která ho provázela, se mu podařilo postoupit do finále, kde chtěl využit dobrých startů, ale smůle nebylo konec a hned po startu, ještě před první zatáčkou došlo ke kolizi několika vozů a jeho vůz byl ještě s jedním vozem katapultován mimo závodní dráhu a nebylo možné již dál pokračovat. Klasifikován tak byl na posledním, desátém místě této finálové jízdy.
V divizi Junior Buggy se do bousovského závodu přihlásilo pouhých pět jezdců. Filip Duřt v tréninkových jízdách zajel pátý a třetí čas. V kvalifikačních jízdách i ve finále mu byla souzena čtyřka, když všechny jízdy dojel na čtvrtém místě.
AX – Přerov – 24. – 25. 8. 2019 – ME Evropy v Autokrosu – Filip Duřt
Filip letos po druhé zavítal na přerovskou trať, tentokrát v rámci Mistrovství Evropy. V divizi Junior Buggy bylo převzato 15 závodních speciálů. Závod se jel za krásného počasí před nemalou diváckou kulisou. Pořadatelé měli pro diváky připraven velký doprovodný program a řadu občerstvovacích stanic, což v daném počasí bylo potřeba.
Najeté kilometry z posledních měsíců jsou již na Filipově jízdě znát a v konkurenci evropských jezdců se již aklimatizoval. V rámci kvalifikačních jízd mu patřil devátý, osmý a jedenáctý čas, což mu dalo v součtu desáté místo a do semifinálové jízdy právo startu v druhé řadě. Tu výhodu využil a postoupil z pátého místa do finále. Zde se ve společnosti nejlepších evropských juniorů umístil na sedmém místě.
AX – Nová Paka – 3. – 4. 8. 2019 – Václav Smutný – Radeč Cup – NL - KAP
První srpnový víkend hostila Nová Paka jediný amatérský závod v roce 2019. Závod byl vyhlášen pro pohár Radeč Cup a dále pak pro holandské a slovenské regionální poháry. Technickými přejímkami prošlo více jak sto dvacet závodních. Z AUCTOR Teamu se závodu zúčastnil v divizi dvoukolových buggyn, Vašek Smutný a do čtyřkolek si přijel za testovat Filip Duřt.
Svou dominanci z posledního závodu v Přerově potvrdil Vašek Smutný hned první vyhranou rozjížďkou. Bohužel ho ke konci postihl technický problém a musel tak měnit převodovku a nestihl tak nastoupit do rozjížďky druhé. Závod se jel jako dvoudenní a na startu nedělní rozjížďky již nechyběl. Po startu se dostal rychle do vedení, které již nepustil a rozjížďku vyhrál. Vzhledem k tomu, že se počítaly všechny rozjížďky, tak díky neúčasti v jedné z nich to bylo až na druhou řadu ve finálové jízdě. Tato nevýhoda nebyla pro Vaška však neřešitelný problém. Velmi brzy se dostal do vedení závodu, technika již držela a odvezl si tak z Nové Paky pohár za první místo.
Filip Duřt se na tomto závodě objevil v rámci testování na Mistrovství Evropy v Přerově a jel mimo bodování.