AX – 27. – 28. 7. 2019 – ZSE + MMČR v Autokrosu – Poříčí nad Sázavou
Poslední červencový víkend, hostila další mistrovský závod trať v Poříčí nad Sázavou. Poříčští pořadatelé v posledních letech drží status jednoho z nejlépe hodnocených závodů a nejinak tomu bylo i letos. Trať byla opět perfektně připravena, sešlo se velké startovní pole a dorazilo mnoho diváků, kteří kromě sledování závodů mohli sledovat freestylové kaskadérské vystoupení, dakarskou exhibici nebo ochutnat něco dobrého v nespočtu stánků. AUCTOR Team byl na tomto závodě zastoupen taktéž hojně.
V divizi Racer Buggy do 125 ccm, se přihlásilo sedmnáct jezdců. Jaroslav Litera bohužel letos nedisponuje příliš konkurence schopnou technikou a je to víceméně jen o sbírání cenných zkušeností. Každopádně časy jím zajížděné mají v průběhu samotných závodů vzestupnou tendenci a pokud se v budoucnu podaří přidat i nějaké koníky navíc, určitě se bude pohybovat i na předních místech. V Poříčí se dojel v obou tréninkových jízdách na patnáctém místě, v první a druhé rozjížďce pak šestnáctý a třetí pro technickou závodu nedojel. V semifinále hned v první kolem narazil do překážky na trati a ztratil více než minutu a dojel na osmém, nepostupovém místě. Celkově pak byl patnáctý.
Po nevydařeném přerovském závodě se chtěl Pepa Bartoš blýsknout lepšími výkony a čtvrtý a první čas z tréninkových jízd tomu nasvědčoval. Bohužel v první rozjížďce se na jeho voze objevily problémy s modulem zapalování a jeho vůz nedisponoval takovým výkonem, aby se držel v popředí. Dojel tak až jako pátý. Problém byl tak závažný, že se ho nepodařilo odstranit ani do rozjížďky druhé. Do třetí se ho již podařilo odstranit a Pepa svou rozjížďku vyhrál. Vzhledem k počtu vozů se v této divizi semifinálová jízda nejela a jelo se rovnou finále. V tom se opět projevily problémy se zapalováním a ještě se začal vůz přehřívat, ale naštěstí to bylo již na konci finálové jízdy. Pepovi se tak podařilo po startu z třetí řady se v druhém kole dostat již na druhou pozici, ale na Honzu Šindeláře, který si vypracoval již za ta dvě kola několika sekundový náskok, to již nebylo. Vzhledem k problémům a dané situaci mělo druhé místo pro Pepu cenu zlata.
Patnáct jezdců se přihlásilo do stabilně velmi nabité a vyrovnané divize D6. Martin Chytráček se s tréninkovými jízdami popasoval 7. a 9. časem. V první kvalifikační jízdě dojel na šestém místě, ale objevily se na jeho voze nějaké problém s elektronikou. Ty ho trápily i v rozjížďce druhé, ve které byl klasifikován jako pátý. Do třetí jízdy se závodu podařilo odhalit a bylo z toho čtvrté místo a deváté v součtu všech jízd. Semifinále se tentokrát pro odstoupení několika jezdců v této divizi nejelo. Po startu ze čtvrté řady se Martin probojoval na šestou pozici a začal útočit výše, ale bohužel ve čtvrtém kole mu stopku ve finále vystavil prasklý vnitřní kloub na poloose. Klasifikován tak byl shodně na devátém místě jako po kvalifikačních jízdách.
Do Poříčí po dvou evropských závodech v Německu a v Nové Pace zavítal i Filip Duřt. V divizi Junior Buggy, ve které Filip nastupuje, prošlo technickými přejímkami osm závodních speciálů. V tréninkových jízdách se prezentoval čtvrtým a šestým zajetým časem. V rozjížďkách prošel vzestupnou tendencí, když dojel na pátém, čtvrtém a třetím místě. V součtu všech jízd byl pak klasifikován na čtvrtém místě. Toto místo mu patřilo i po jízdě finálové, kde defacto systémem start-cíl, tuto pozici s přehledem uhájil. Na bednu to již v tomto závodě bylo velmi blízko. Najeté kilometry začínají být znát.
Premiéru na trati v Poříčí zažil v divizi super buggy Honza Ratajský. Byl to pro něj již třetí závod v této královské divizi. V první tréninkové jízdě naměřil pouze jedno kolo a byl v ní tak klasifikován na předposledním dvacátém místě z dvaceti jedna, přihlášených jezdců do poříčského závodu. Ve druhé již naměřil kol pět a bylo z toho čtrnácté místo a třetí řada v první rozjížďce. V té byl klasifikován jako šestý a šestnáctý v součtu všech tří jízd. Ve druhé jízdě dojel pátý a oproti první si polepšil o dvě pozice na příčku čtrnáctou. Třetí se opět nesla ve zlepšení o dvě místa, v rozjížďce dojel čtvrtý a v součtu pak byl dvanáctý. Bohužel ve zlepšování svých výkonů mu vystavilo stopku semifinále, kdy se přimotal do kolize několika jezdců a nabral tak ztrátu na postupové pozice a dojel až jako sedmý v závěsu s Liborem Paulem, kterého potkal stejný osud v tomto závodě.
RX – 20. – 21. 7. 2019 – ZSE + MMČR v Rallycrossu – Sedlčany
Po květnovém mistráku si dali dostaveníčko rallycrossový jezdci, včetně těch, co objíždí zónové závody, opět na této trati v Sedlčanech. Jelo se zde navíc zónové mistrovství a mistrovství Rakouska a Slovenska. Z AUCTOR Teamu se závodu zúčastnili Honza Ratajský a Tomáš Mičík.
Účast Honzy Ratajského měla však jepičí život, i když tomu po tréninkových jízdách tak nevypadalo. Ty se mu totiž podařilo s více jak půlsekundovým náskokem v devítičlenné konkurenci vyhrát, ale stopku mu letos už po několikáté vystavila závada na motoru a jeho další účinkování tak nebylo možné a on tak ztratil možnost získat důležité body do tabulky zónového a republikového šampionátu.
S Tomášem Mičíkem to vypadalo bledě už v tréninkových jízdách, kdy naměřil pouze jedno kolo a musel odstoupit. Naštěstí pro něj se nejednalo o nic závažného a hned v první rozjížďce se mu podařilo zajet třetí čas z obou kvalifikačních jízd. V druhé kvalifikační jízdě mu patřil osmý a ve třetí pak druhý čas, což po sečtení všech jízd dalo na čtvrté místo a první řadu v semifinále, ve kterém dojel jako třetí a zajistil si postup do finále, tentokráte z řady třetí. Po startu do finále se byl pátý a nabral menší ztrátu, která se mu však již nepodařila sjet, protože soupeři před ním zajížděli vesměs rychlejší časy na kolo než on. Díky nenastoupení jednoho z jezdců a diskvalifikaci Aleše Kubíka, byl nakonec klasifikován na čtvrtém místě.
AX – FILIP Duřt – První evropské závody – Matschenberg – 29. - 30. 6. a Nová Paka 6 . - 7. 7. 2019
Po aklimatizování v republikových závodech byla pro Filipa Duřta dalším krokem v jeho autokrosové kariéře účast na závodech Mistrovství Evropy. První zkouškou byl v poslední červnový víkend závod na trati v německém Matschenbergu a druhou hned týden nato při závodech v Nové Pace.
Při svém debutu v Německu se mu v devatenáctičlenném startovním poli v rozjížďkách celkem dařilo, když mu po rozjížďkách patřilo desáté místo. V semifinále bohužel nastaly komplikace a Filip dojel až na sedmém, nepostupovém místě. Celkově pak byl klasifikován na třináctém místě a do tabulky si připsal prvních devět evropských bodů.
V Nové Pace bylo do závodu převzato 22 závodních speciálů v divizi Junior Buggy. V tréninkových jízdách po drobných technických komplikacích zajel Filip až sedmnáctý čas, což znamenalo v první rozjížďce start až ze třetí řady. V ní se bohužel dvakrát zasekl a ztratil dost času a byl klasifikován v této jízdě až jako sedmý. Stejné místo mu patřilo i ve druhé rozjížďce, ale pocity z jízdy už byly daleko lepší, protože se po celou jízdu držel ve velmi těsném závěsu za svými soupeři. Po dobrém startu do rozjížďky třetí, když byl na čtvrtém místě, se bohužel ve druhém kole na 20 vteřin zdržel a dojel až šestý. I přes smůlu v rozjížďkách byl klasifikován na dvacátém místě, což mu zaručilo postup do semifinálových jízd. Zde se mu, stejně jako ve třetí rozjížďce povedl start a propracoval se na šestou pozici. Zde se snažil po celou jízdu dostat na pátou postupovou jízdu, ale nakonec mu chyběly necelé dvě vteřiny na postup. Celkově byl klasifikován jako dvanáctý.
I přes neúčast ve finálových jízdách byl Filip Duřt se svým výkonem spokojen a byl rád za možnost porovnat se s evropskými jezdci a za získání dalších zkušeností.
RX – 22. - 23. 6. 2019 ZSE + MMČR v Rallycrossu - Sosnová
O víkendu 22. – 23. června se konal po čtyřech letech opět na trati v Sosnové mistrovský rallycross. Na pořadu byl již čtvrtý závod MMČR v Rallycrossu a zároveň byl vyhlášen i jako zónový a to již sedmý podnik. Vzhledem k tomu, že firma AUCTOR Racing s.r.o., která se závodu pořadatelsky zhostila, měla nelehký úkol, protože oproti jiným pořadatelům nedisponuje vlastním areálem a autodrom v Sosnové si musela za nemalý peníz pronajmout, tak se po dohodě s pořadatelem amatérského poháru RX Rallycross CUP rozhodla vyhlásit i tento pohár, což se s odstupem času ukázalo jako dobrý tah, protože do závodu se tak přihlásilo dalších 65 jezdců navíc a konečné číslo se tak zastavilo na 141 převzatých jezdců do závodu. Oba jezdci AUCTOR Teamu, Honza Ratajský a Tomáš Mičík mezi převzatými jezdci také nechyběli.
Honza Ratajský po předchozích nezdarech a problémech s motorem jeho vozu přijel do Sosnové s cílem získat nějaké body do celkového hodnocení a podržet si pozici vedoucího jezdce průběžného pořadí. To se mu bohužel nepodařilo, protože vůz, s nímž letos nastupuje takovou konkurenceschopností jako vozy, s nimiž nastupoval v předchozích sezónách a disciplínách, nedisponuje. Nicméně několik pozitiv si ze závodu v Sosnové odvezl. Motor jeho vozu konečně vydržel po celý závod a díky rozhodnutí technických komisařů a vyloučení jednoho z jezdců, který dojel ve finále před ním, byl klasifikován na třetím místě a to pro něj znamenalo letošní první stupně vítězů, na které si ale bude muset vylézt až v Sedlčanech, protože se tato divize z uvedených důvodů v Sosnové nevyhlašovala. Po sosnovském závodě patří Honzovi průběžné druhé místo v rámci republiky a průběžně třetí je pak v tabulce zónového mistrovství.
Letošní rok je pro Tomáše Mičíka jako na houpačce. Oproti Honzovi Ratajskému jeho vůz disponuje větším výkonem, ale technické problémy ho v letošní sezóně moc nepouští do nejvyšších míst ve výsledkových listinách, kam by měl s jeho vozem papírově patřit. Třetí čas v tréninku a první dvě kola první rozjížďky vypadala nadějně, ale drobná technická závada na jeho voze ho vyřadila z boje o první místo a musel tak jen dokroužit a byl klasifikován z obou jízd na šestém místě. Jako přes kopírák to bylo i v druhé rozjížďce, kdy hned po startu jeho vůz ztratil výkon a Tomáš tak jen kroužil. Ve třetí rozjížďce bylo na jeho voze konečně vše v pořádku a bylo to hned znát. Po startu se usadil na druhém místě a útočil na průběžně vedoucího Karla Schadenhofera. V rámci Joker lapu se předjetí nepovedlo, ale o to cennější pak bylo předjetí přímo na trati, které bylo pro Tomáše velkou satisfakcí za dvě předchozí nepovedené rozjížďky. Vzhledem k menšímu počtu jezdců v této divizi se semifinálové jízdy nejely. Ve finále se po startu z druhé řady zařadil na třetí pozici a rozhodl hned z kraje závodu absolvovat Joker Lap, protože viděl že na K.Schadenhofera jeho vůz, když je v dobré kondici na trati v Sosnové má. Bohužel se mu tato volba nevydařila, protože se dostal za pomalejšího Pavola Zachara, za kterým několik kol jel a bohužel pak také nestihl dobrzdit svůj vůz, když se slovenský jezdec rozhodl na poslední chvíli zajet do Jokeru lapu, kterého přetočil a poničil si o něj předek svého vozu a závod tak pro něj defacto skončil. Navíc si ještě vykoledoval za tento manévr celkem přísnou diskvalifikaci. V rychlosti jakou jezdci za sebou jeli, nebylo možné se střetu vyhnout, každopádně i sám slovenský jezdec i traťový komisaři shledali tento kontakt za neúmyslný, ale dle výkladu pravidel prý jiná volba pro ředitele závodu nebyla, když poškozený jezdec nedojel.
ZAV - Liberec - 22. - 23. 6. 2019 - EDDA CUP
Ve stejný termín jako se konal Mistrovství ČR v Rallycrossu v Sosnové se konalo v Liberci taktéž MČR v závodech automobilů do vrchu. Organizaci tohoto závodu již několik let zajišťuje pořadatelský tým EDDA Cupu, jehož seriál je tohoto závodu též součástí. I zde bylo díky spojení dvou pohárů velké množství jezdců a to rovných 135. Z AUCTOR Teamu se tohoto závodu v rámci EDDA Cupu zúčastnil Vratislav Cinkl v divizi E-2000, který obhajoval své loňské vítězství na této legendární trati.
Oproti loňsku dokázal o několik setinek svůj čas ještě zlepšit, ale v obou závodních dnech letos našel přemožitele. V rámci soboty se s časem 1:40,13 zlepšil o 27 setin oproti roku 2018, ale David Černý s Otakarem Zenklem byli nad jeho síly. V absolutním pořadí mu pak patřilo 12 místo. Během nedělního závodu svůj čas nezlepšil, ale umístění ve třídě ano, když dojel v součtu obou měřených jízd jako druhý. V absolutním pořadí si naopak o jedno místo pohoršil, když byl klasifikován jako třináctý.
AX – 22. 6. 2019 Přerov – VENI, VIDI, VICI – Václav Smutný
V sobotu 22. června se na trati v Přerově konal čtvrtý závod poháru Radeč Cup, který se jel dohromady se slovenským – KAP - Karpatským autokrosovým pohárem. Do závodu se přihlásilo více jak devadesát jezdců. V divizi buggy poháněných jednou nápravou prošlo technickými přejímkami 8 jezdců. Za AUCTOR Team byl na své první štaci v Přerově i Vašek Smutný.
V poslední době jede Vašek na vítězné vlně a v Přerově tomu nebylo jinak. V tomto případě to bylo klasické veni, vidi, vici – přišel, viděl, zvítězil. V rozjížďkách ani ve finálové jízdě nenašel přemožitele a zaslouženě zvítězil. V průběžném pořadí se tímto výsledkem dostal na třetí místo.
AX – 15. – 16. 6. 2019 – MMČR v Autokrosu – Přerov
Trať v Přerově hostila o víkendu 15. – 16. června čtvrtý závod MMČR v Autokrosu. Technickými přejímkami prošlo 110 závodních speciálů v deseti divizích. Z AUCTOR Teamu se závodu zúčastnili v divizi Racer buggy do 125 ccm stále se zlepšující Jarda Litera, v divizi D2 Josef Bartoš, po vynechaném závodě v Nové Pace dorazil i Martin Chytráček a v divizi Junior Buggy pak Filip Duřt.
Jaroslav Litera nastoupil v Přerově v patnácti členné konkurenci. Letos je to boj a učení se. Na přerovské trati jel poprvé a rozjížďku od rozjížďky se dle zajetých časů zlepšoval, což je pro jeho sebevědomí velmi důležité. 13 vteřin je rozdíl mezi první a třetí rozjížďkou. Nakonec mu o jedno místo utekl postup, když dojel v semifinále na šestém nepostupovém místě a celkově byl klasifikován na dvanáctém místě.
Nejlepší čas v tréninku a vyhraný první rozjížďka nasvědčovala tomu, že se bude Pepa Bartoš umisťovat na pozicích, na něž jsme u něj v poslední době zvyklí. I druhá rozjížďka, kdy dojel druhý vypadala dobře, ale při dojezdu mu začal vadnout motor. Ve třetí rozjížďce problém přetrvával a teplota 130 stupňů nevěstila nic dobrého. V rámci předejití dalších škod se rozhodlo, že již do finálové jízdy nenastoupí a byl tak klasifikován na desátém místě a přišel tak o průběžné první místo, ale se závody byl jinak na velmi pěkně připravené trati spokojen.
Jak to tak vypadá, tak Martin Chytráček a jeho vůz je poslední dobou nějaký zakletý. Celkem dobrý čas v tréninku dal na druhou řadu v první rozjížďce, ale bohužel díky tomu, že byli hasiči z kraje závodu v zácviku a v jedné pasáži jim vyteklo více vody než mělo, doplatilo na to několik jezdců – lyžařů-diváků kolizí a Martin z toho vyšel ulomeným kolem. Od té doby to mělo vliv na jeho další účinkování. Poškození z kolize z první rozjížďky se projevilo až v průběhu druhé kdy vystavila stopku závada na cívce a Martin si tak zopakoval jízdu v tandemu za traktorem. Ve třetí rozjížďce to pak bylo čidlo na klice, které mu zajistilo opět jízdu v tandemu. Nakonec ve finále i přes úvodní nejistotu vše konečně zafungovalo jak mělo a Martin si tak mohl konečně zazávodit a i díky odpadnutí několika soupeřů si oproti desátému postupovému místu polepšil na sedmou pozici, což bylo v součtu všech jeho přerovských eskapád určitě malé vítězství.
Premiéru stejně jako Jarda Litera a Martin Chytráček zažil na přerovské trati i Filip Duřt. V rozjížďkách se učil poznávat trať a brzdné body, zvlášť na legendárním Mamutu při tréninkách dost skákal, ale v jízdách už tolik ne a bylo z toho i zrychlení. Ve finále se tlačil na Tomáše Svobodu, ale najel mu na zadní kolo a šel přes střechu. Naštěstí si nic závažného nestalo a z přerovského závodu si tak odváží body za osmé místo.
AX – FILIP DUŘT – Sedlčany 8. června 2019 – Kosice CUP
V rámci najíždění důležitých kilometrů Filip zavítal na sedlčanský závod, který se jel 8. června v rámci poháru Kosice CUP. V rozjížďkách ve čtyřčlenné konkurenci dvakrát vyhrál a jednou dojel na druhém místě. Ve finále vedl, ale pro technickou závadu na jeho voze, musel ze závodu odstoupit.
V rámci najíždění důležitých kilometrů Filip zavítal na sedlčanský závod, který se jel 8. června v rámci poháru Kosice CUP. V rozjížďkách ve čtyřčlenné konkurenci dvakrát vyhrál a jednou dojel na druhém místě. Ve finále vedl, ale pro technickou závadu na jeho voze, musel ze závodu odstoupit.
RX – 1. – 2. 6. 2019 ZSE v Rallycrossu – Fuglau Rakousko
První červnový víkend se v rakouském Fuglau konal 6. závod Mistrovství zóny střední Evropy v Rallycrossu. Tento závod byl zároveň vyhlášen jako Mezinárodní Mistrovství ČR a to již jako třetí závod. AUCTOR Team byl na místě opět v plné sestavě, dorazili jak Tomáš Mičík, tak i Honza Ratajský. V divizi super touring cars nad 2000 ccm, ve které oba nastupují, se přihlásilo 8 jezdců.
Tomáš Mičík po vyhraném sedlčanském závodě a vynechaném závodě v polském Slomczynu zaviněném poruchou při testu, se opět vydal sbírat zónové a republikové body. V prvním tréninku zajel výborný čtvrtý čas, ale ve druhém musel ve třetím kole předčasně opustit závodní dráhu, protože se vyskytla závada na motoru. I přesto naměřil pátý čas. Po krátké kontrole bylo jasné, že daná poruchu nepůjde na místě opravit a Tomáš se musel ze závodu odhlásit. Tak doufejme, že v Sosnové prolomí konečně smůlu a ukáže opravdový potenciál jeho vozu.
Bohužel na podobné vlně letos jede i Honza Ratajský. Obě tréninkové jízdy dokončil na posledním místě. Bohužel na motoru se opět vyskytla vážná závada, která nešla taktéž na místě opravit, ale šlo motor přenastavit na menší výkon a tak se pokračovalo dále s cílem získat důležité body do mistrovství. V první rozjížďce dojel na čtvrtém místě a v součtu časů byl klasifikován na místě šestém. Ve druhé, pomalejší rozjížďce dojel jako druhý, ale kvalifikační čas měl až jako sedmý a rozhodovala tak třetí rozjížďka. Ta se Honzovi naštěstí povedla a na úkor svého pokořitele ze druhé rozjížďky Johana Eigenbauera postoupil jako poslední do finále, protože vzhledem k nižšímu počtu startujících se semifinálové jízdy nejely. Ve finále to mohlo být i lepší, ale Honzův speciál se rozhodl mít problémy navíc ještě se zaseklým plynem hned v prvním kole, dříve než začali mít problémy další soupeři ;o). Honza tak byl klasifikován na 6. místě. Jinak stejně jako u Tomáše doufáme, že se smůla přestane lepit na paty a na domácí Sosnové bude bojovat pouze se soupeři a ne se svou technikou.
AX – 26. – 27. 5. 2019 – MMČR v Autokrosu – Nová Paka
O posledním květnovém víkendu se konal 3. závod MMČR v Autokrosu na trati v Nové Pace. Do závodu bylo převzato v devíti divizích více jak 130 závodních speciálů. V autokrosových specilálech to byl v divizi Super Buggy Libor Paul, v divizi Junior Buggy pak Filip Duřt a v divizi Racer Buggy do 125 ccm Jarda Litera. V cestovních vozech v divizi D2 zastupoval Auctor Josef Bartoš.
Divize D2 čítala 11 jezdců. Znamenalo to rozdělení startovního pole do dvou kvalifikačních rozjížděk.
Tréninky potkaly Pepu Bartoše v dobrém rozmaru, po prvním volnějším ve druhém zabral a bylo z toho první místo v součtu obou tréninkových jízd. V tomto duchu pokračoval i v rozjížďkách a všechny tři vyhrál. Přemožitele poznal až ve finále, kdy lépe odstartoval Honza Šindelář a i když se ho snažil Pepa stíhat, tak na Honzu tentokrát nebylo. Navíc se objevily v průběhu finále i problémy s tlumiči, tak nepokoušel štěstěnu a dojel na jistotu a bral druhé místo.
Jarda Litera závod od závodu zrychluje a nejinak tomu bylo i v Nové Pace. Ze šestnácti převzatých jezdců skončil na třináctém místě. Chtělo by to trošku ještě zapracovat na startech a jezdit, jezdit, jezdit a úspěchy se brzo dostaví.
V divizi junior buggy prošlo technickými přejímkami 8 jezdců. Svou premiéru na novopacké trati si odbyl Filip Duřt. Po návratu mezi republikové divočáky z juniorské divize opět bojoval, co mohl. Na to, že to byl jeho první start na této legendární trati se držel velmi dobře a ve finále bral body za šesté místo. Škoda, že bylo opakované, protože v prvním než se zastavilo, byl na třetím místě.
V královské divizi super buggy bylo převzato 16 závodních speciálů. Libor Paul měl bohužel v první rozjížďce kontakt s jedním ze soupeřů a dojel se ztrátou a v součtu časů mu patřilo až 10. místo. Jak se později ukázalo, mělo to vliv i na další průběh závodu. Starty ze zadních pozic v letos tak vyrovnané divizi jsou velmi těžké a na lepší než páté místo to ve druhé a třetí rozjížďce nebylo. Nejinak tomu bylo i v semifinále, naštěstí pozitivum bylo, že páté místo znamená postup do finále, což je Liborův cíl pro každý závod. Zde už to bylo při pohledu na startovní pole plné českých reprezentantů buď a nebo. Žádná mela se nesemlela a za Liborem dojel pouze původní majitel jeho vozu, Petr Bartoš a Libor tak dojel na 9. místě.